نوشته شده توسط : ali
دقیقا می داند چه کاری می خواهد انجام دهد . او این تصمیمش را از مدت ها پیش گرفته ؛ از فردای 24 خرداد1392. همان انتخاباتی که او آمد و آرایش سیاسی اش را بر هم زد. درباره سعید جلیلی سخن می گوییم؛ نامزد بالقوه این روزهای اصولگرایان

 دقیقا می داند چه کاری می خواهد انجام دهد . او این تصمیمش را از مدت ها پیش گرفته ؛ از فردای 24 خرداد1392. همان انتخاباتی که او آمد و آرایش سیاسی اش را بر هم زد. یک دو گانه ساخت. نامزدهای اصولگرایان را به حاشیه راند و قدرت را از جناح خودش دور کرد. حالا باز خیال نامزدی دارد. حرفش «یک کلام» است  و هیچ پیمان و تعهدی را امضا نمی کند. درباره سعید جلیلی سخن می گوییم؛ نامزد بالقوه این روزهای اصولگرایان .

 

خبر تازه ای در راه است

دفتر کار او که جایی در خیابان پاستور است این روزها خیلی شلوغ شده ؛ شلوغ تر از همیشه . یک خبر ویژه آنجا وجود دارد . خبری که هنوز رسانه ای نشده و رونمایی از آن شاید به دلیل فشارهای زیاد و شاید هم به دلیل برخی مصلحت اندیشی ها به تعویق افتاده است. خبر این است :«سعید جلیلی یک جبهه جدید تاسیس خواهد کرد». یک اتفاق تاثیر گذار بر تحولات انتخاباتی اصولگرایان و البته رویدادی ناگوار برای «جبهه مردمی» و آن نامزد مشخصی که گمان می برد خودش خروجی جمنا خواهد بود و البته مورد حمایت جناح.

 

بر اساس اخباری که در محافل سیاسی شنیده می شود ، اطرافیان سعید جلیلی در حال جمع آوری امضا و حمایت های طیف های نزدیک به او برای اعلام موجودیت این جبهه جدید هستند . باید این پدیده انتخاباتی را تحلیل کرد . هم از جهت چرایی تاسیس جبهه و هم از این بابت که تشکیل چنین جبهه ای چه اثراتی برای آرایش سیاسی اصولگرایان خواهد داشت.

 

چرا جبهه تاسیس می کند ؟

واقعیت این است که درجناح اصولگرایان روی خوشی به سعید جلیلی نشان داده نمی شود . از سنتی ها  تا تحول خواهان بوده اند کسانی که احساس عمومی درباره او در جناح را بروز داده اند . برای مثال احمد توکلی در مصاحبه ای شفاف و صریح گفته بود : « معتقدم اگر اصولگرایان می خواهند برنده شوند کسی غیر از آقای جلیلی را باید به صحنه انتخابات بیاورند.» او البته پیش تر هم در یک مصاحبه با انتقاد از کاندیداتوری سعید جلیلی در انتخابات ۱۳۹۲ گفته بود:« (ایشان) اشتباه سیاسی بزرگی مرتکب شدند… این کار ایشان را اشتباه تاریخی می دانم.

 

فکر می کنم مشاوران آقای جلیلی را قانع کردند که وارد صحنه شوند. … آقای جلیلی نه تنها از تجربه کافی برخوردار نبود بلکه تجربه لازم را هم نداشت؛ چرا که سوابق ایشان در مسئولیت های اجرایی نبود و بالاترین مسئولیت اجرایی ایشان در واقع یک کار ستادی بود. آقای جلیلی معاون وزیر خارجه بود اما اصلا کل وزارت خارجه کار اجرایی انجام نمی دهد.»

 

یا آنسو تر محمد رضا باهنر نیز گفته بود که :«اصولگرایان هنوز به نظر نهایی نرسیدند امابه طور کل اعتقاد من این است کاندیداهایی که قبلا به صحنه آمدند و خود را در معرض آزمایش قرار دادند و وضعشان مشخص شده است دیگر نامزدی‌شان تکرار نشود. اصولگرایان دو شاخصه‌ی مهم کارآمدی و امکان جلب و جذب آراء را برای معرفی کاندیدای واحد مد نظر دارند. اگر کسی هر دوی این پارامترها را داشته باشد کاندید نهایی اصولگرایان خواهد بود» دقیقا مشخص است که یکی از افراد مورد نظر او که نباید نامزد شود سعید جلیلی است . خاصه آنکه او ابایی هم از بیان این مساله نداشته و همین را را مشخصا زده است.

 

سعید جلیلی به خوبی می داند که بخش هایی دیگری از جناح اصولگرایان نیز او را نامزد مطلوب خود نمی دانند.

 

این اما تمام ماجرا نیست. واقعیت این است که حتی در آن بخش از اصولگرایان که تصور می شود بدنه رای تشکیلاتی او آنجاست چندان میل به همچسبی البته در این مورد از سوی سعید جلیلی وجود ندارد ؛ درباره جبهه پایداری سخن می گوییم . این را می شود هم از اظهار نظرها و مصاحبه های شخصیت های جبهه پایداری متوجه شد که مدت هاست نام جلیلی را به عنوان نامزد مورد نظر خود به زبان نمی آورند و هم می توان از اخباری که درمحافل سیاسی در مورد واکنش ها و نظرات سعید جلیلی وتیم انتخاباتی او درباره جبهه پایداری بیان شده برداشت کرد . شاید در همین سطح نخست تحلیل بتوان اینگونه تصور کرد که سعید جلیلی نمی خواهد پایداری ها تابلوی سیاسی او در جامعه باشد. او از رای رای مردم در انتخابات 94 به این نتیجه رسیده و شاید هم فکر می کند مردم حساب او را از پایداری ها جدا می دانند .

 

پس با این تفاسیر می توان به این نتیجه رسید که سعید جلیلی برای حضور در انتخابات نیاز به یک بدنه تشکیلاتی دارد که نمی تواند آن را از همین سامان موجود در میان اصولگرایان به دست آورد . او باید «آشفتگی» در این تلاش برای «سامان یافتگی» که بزرگان جناح به راه انداخته اند ایجاد کند . یک آشفتگی برای یارگیری تشکیلاتی . او می داند که جمنا آنچنان که در بیرون نمایش داده می شود متحد و هم نظر نیست و کافی است یک نفر به صورت جدی جرقه ای را برای ایجاد شکاف بزند .

 

برای داشتن تصویری درست از آنچه که بین جمنا و سعید جلیلی گذشته نیازی به تحلیل های پیچیده نیست . یک رسانه حامی او مطلبی را به نقل از یکی از نزدیکان او نوشته که هم خبرهای مهمی در خود دارد و هم مواضع آنها را نشان می دهد . «گفته اند "حتی سعید_جلیلی را هم در جمع کاندیداهای جمنا قرار داده اند که به رای گذاشته شود."فکر میکنم البته این اتفاق از سر لطف نیافتاده باشد، بلکه چاره ای نداشته اند جز این کار. فکرش را بکنید: انقلابی ترین گزینه موجود در میان کاندیداها، جایی در جمع گزینه های حزبی که مدعی مردمی بودن، انقلابی بودن و جبهه بودن است جایی نداشته باشد.خودبخود یک خلاف واقع سه گانه در ذهن ها شکل میگیرد.پس حتی حالا که بعد از چندین و چند جلسه و فرستادن واسطه و ... او با دلایلی محکم حاضر نشده زیر بار امضا یک پیمان قبایلی برود هم باز "مجبورند" او را در فهرست نهایی خود بگذارند، زیرا حذف انقلابی ترین، خیلی از خلاف واقع نمایی ها را رو خواهد کرد.»

 

این متن، هم خبر از رایزنی های سنگین دارد و هم خبر از فرستادن واسطه برای تغییر نظر سعید جلیلی . اما آنچان که گفته شد او نه تنها بنایی برای انصراف نداشته بلکه مواضع خاص خود را هم درباره این همگرایی دارد. پس در مجموع می توان گفت مشاوران انتخاباتی او برنامه ریزی های گسترده ای برای جذب بدنه تشکیلاتی ناراضی اصولگرایان دارد .

 

تاسیس جبهه چه اثرات پیرامونی دارد ؟

اما در سطح دیگری از تحلیل باید از فرجام تشکیل چنین جبهه ای سخن گفته شود . بحث بر سر این است که اگر سعید جلیلی از این تشکیلات رونمایی کند چه تغییری در آرایش سیاسی اصولگرایان رخ خواهد داد . باید از نگاه بلند تری به آنچه این روزها در جناح می گذرد نگاه کرد .

 

اکنون بر اساس اخباری که مسئولان جمنا اعلام می کنند در مجمع عمومی ، 10 نامزد برای بررسی نهایی انتخاب شده اند . قرار است از بین این افراد 5 نفر دیگر انتخاب شده و بعد سایر برنامه های انتخاباتی برای رسیدن به نامزد نهای طی شود . این البته صورت ماجرا و روی خوشی است که تصمیم سازان جمنا آن را رسانه ای کرده اند اما پشت پرده خبرهای دیگری وجود دارد .

 

نکته این است که بعد از انتخاب این 10 نفر ، افرادی که می دانند نامشان در این لیست نیست دلخور از وضعیت پیش آمده شخصا راه انتخابات را در پیش گرفته و دستور تشکیل ستادهای انتخاباتی را داد ه اند . در این مورد نام نیکزاد و میرسلیم به صورت جدی  شنیده می شود. در مورد ده نفر منتخب نیز البته اخبار قابل توجهی شنیده می شود و ضعیت بسیار پیچیده است . خاصه آنکه نامزدهایی وجود دارند که هنوز کاندیداتوری را نپذیرفته اند  . نامزدی وجود دارد که شرط نامزدی اش را کناره گیری همه نامزدهای دیگر و حمایت همه جانبه از خودش اعلام کرده است . در این میان نامزدهایی هم هستند که گویا گفته اند حتی اگر در بین 5 نفر هم نباشند خودشان وارد انتخابات خواهند شد . تلاش ها برای گرفتن تعهد از این افراد برای کناره گیری تا کنون هیچ نتیجه ای نداشته است .

 

سعید جلیلی از این آشفتگی پنهان و رسانه ای نشده کاملا آگاه است . می داند که در همین شلوغی می تواند راحت نامزد انتخابات شود . اما این نامزدی حتما بر آَشفتگی ها خواهد افزود . کسانی با آمدن سعید جلیلی بیش از قبل احساس تکلیف می کنند چرا که حتی او را برای ریاست جمهوری نامناسب تر از حسن روحانی می دانند . این نافرمانی تشکیلاتی که حضور انفرادی در انتخابات است تصمیم سازان جناح را در وقعیت سخت تری قرار می دهد که موجب می شود نتوانند دیگران را برای انصراف به نفع نامزد یا نامزدهایی نهایی جمنا راضی کنند . برنامه انتخاباتی که برای رقابت با حسن روحانی از سوی تصمیم سازان جناح طراحی شده حتما به هم خواهد ریخت .

 

آنها می خواهند دو قطبی سال 92 به هیچ وجه زنده نشود اما سعید جلیلی می آید تا همان صحنه را احیا کند . این نکته کلیدی ماجراست . اگر جلیلی همان جلیلی سال 92 باشد ، بازی طراحی شده جناح اصولگرا برای ایجاد یک صحنه جدیدی برای رقابت با حسن روحانی دیگر کار کردی نخواهد داشت . معنی این سخن البته این نیست که سعید جلیلی به رقیب اصلی حسن روحانی تبدیل خواهد شد، او حتما در صورت کاندیداتوری هم جناحی های خودش را در کنارش خواهد دید اما ثمره این حضور جلوگیری از مرکزی شدن گفتمان مورد نظر اصولگرایان برای رقابت با رییس جمهور مستقر خواهد بود . حالا اگر در کنار این حضور تشکیل جبهه جدید  از سوی جلیلی را نیز فرض بگیرم آنگاه دیگر ماجرا پیچیده تر هم می شود .گویا فشارها و مصلحت اندیشی ها به پایان خود نزدیک می شود . جبهه و تشکیلات سعید جلیلی به زودی اعلام موجودیت خواهد کرد .
 


:: بازدید از این مطلب : 1228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
آمریکا نمی تواند به ایران حمله کند چراکه علیرغم برخی انتقادها، آرمان های انقلاب این کشور همچنان برای مردمش به صورت یک نیروی قوی باقی مانده و اتحادی ملی را ایجاد کرده است

نیوز اینترنشنال (News International) از مانع تراشی غربی ها برای تجارت خارجی ایران علیرغم توافق هسته ای خبر داده است.



این روزنامه چاپ پاکستان نوشت: علیرغم اجرای توافق هسته ای و پایبندی تهران به آن، همچنان از همکاری بانک ها و موسسات مالی ایران با همتایان خارجی شان جلوگیری می شود. این محدودیت ها، مانع بزرگی بر سر راه تجارت خارجی ایران بوجود آورده است.
 

در ادامه این گزارش به عدم توانایی آمریکا برای حمله به ایران اشاره شده و آمده است: ترامپ –علیرغم همه یاوه‌سرایی ها و لفاظی هایش– آن قدر عاقل هست که خود را با خطر جنگ با ایران و افتادن در باتلاقی دیگر در خاورمیانه درگیر نکند. بنابراین تنها راه محدود ساختن برنامه هسته ای ایران، همین توافق هسته ای است.


نیوز اینترنشنال در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: مشکل آمریکا با ایران، برنامه هسته ای این کشور نیست. هند و پاکستان، پیشتر دستیابی خود به سلاح های هسته ای را اعلام کرده اند اما با آنان تا این حد مخالفت نشده است.


براساس این گزارش، آمریکا نمی تواند به ایران حمله کند چراکه علیرغم برخی انتقادها، آرمان های انقلاب این کشور همچنان برای مردمش به صورت یک نیروی قوی باقی مانده و اتحادی ملی را ایجاد کرده است


:: بازدید از این مطلب : 1291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
بنا به ادعای منابع نظامی آمریکا یکی از موشک ها به هدف فرضی شناور در خلیج فارس اضابت کرده اما از سرنوشت دیگر آزمایش اطلاعی در دست نیست.

شبکه خبری محافظه کار فاکس نیوز آمریکا در خبری به نقل از دو منبع آگاه نظامی این کشور مدعی انجام دو آزمایش موشکی ایران در سواحل خلیج فارس شد.


به گزارش عصر ایران بر اساس ادعای فاکس نیوز ایران یکشنبه گذشته دو فروند موشک میانبرد بالستیک را از بندر جاسک در جنوب شرقی ایران به سمت خلیج فارس شلیک کرده و همزمان قایق های تندرو سپاه به 500 متری یک ناو آمریکایی در تنگه هرمز نزدیک شده اند.

 فاکس نیوز مدعی شده انجام همزمان این دو اقدام ایران تحریک آمیز بوده است.




دو مقام نظامی آمریکا به فاکس نیوز گفته اند یک آزمایش موشکی ایران موفقیت آمیز بوده و به هدف فرضی شناور در 155 مایلی نقطه شلیک در آب های خلیج فارس اصابت کرده است اما از سرنوشت آزمایش دیگر که شلیک موشک فاتح 110 بوده و برای نخستین بار در دریا آزمایش شده اطلاعی در دست نیست.

 بر اساس اعلام یک منبع نظامی آمریکا در جریان آزمایش موشکی اخیر ایران، موشک بالستیک کوتاه برد فاتح 110 برای نخستین بار پس از دو سال آزمایش شده است.

یک مقام نظامی آمریکا به فاکس نیوز گفته موشک های فاتح 110 ایران مایه نگرانی کشتی ها و ناوگان دریایی آمریکا خلیج فارس است. به گفته این مقام آمریکایی ایران در طول 1 دهه گذشته قابلیت های موشک  های بالستیک خود را به نحو چشمگری ارتقا داده است و این مساله مایه نگرانی آمریکاست.

بر اساس گزارشی که اخیرا از سوی بنیاد دفاع از دموکراسی در آمریکا منتشر شده جمهوری اسلامی ایران از زمان انعقاد توافق هسته ای با قدرت های جهانی (برجام) دستکم  14 بار آزمایش های موشکی بالستیک انجام داده است.

 ایالات متحده آمریکا انجام آزمایش های موشکی بالستیک را مغایر با قطعنامه 2231 شورای امنیت می داند در حالی که جهوری اسلامی ایران با رد این مساله می گوید انجام این آزمایش ها در راستای استراتژی دفاعی و بازدارندگی نظامی است و ارتباطی به مساله هسته ای و ممنوعیت های تحریمی قطعنامه شورای امنیت ندارد.

 

دولت ترامپ پس از انجام نخستین آزمایش موشکی سپاه پس از استقرار دولت جدید آمریکا هشدارهای شدید اللحنی به ایران داد و به همین مناسبت تحریم های جدیدی را علیه 25 فرد و نهاد مرتبط با برنامه های موشکی ایران وضع کرد.



:: بازدید از این مطلب : 1255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی درجریان آزمایش موشکی جدید آن کشور به نیروهایش دستور داد آماده حمله به دشمن در هر لحظه باشند.

به گزارش  فرارو  به  نقل از خبرگزاری رویترز از سئول ، خبرگزاری رسمی کره شمالی تاکید کرد در درون توپخانه کره شمالی نیز تمایل شدیدی به اقدام تلافی جویانه بیرحمانه علیه جنگ افروزانی وجود دارد که تمرین های نظامی مشترکی را آغاز کرده اند.

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون به این یگان ارتش دستور داده است کاملا آماده باشد زیرا ممکن است هر لحظه جنگی واقعی آغاز شود.

 

این خبرگزاری روز سه شنبه اعلام کرد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برآزمایش های موشکی روز دوشنبه این کشور نظارت داشت.

 

خبرگزاری کره شمالی تاکید کرد که آزمایش های موشکی جدید کره شمالی را یگانی از ارتش انجام داد که مسئولیت حمله احتمالی به پایگاه های نظامی آمریکا را در ژاپن به عهده دارد.

 

کره شمالی روز دوشنبه چهار فروند موشک به طرف ساحل شمال غربی دریای ژاپن شلیک کرد. این اقدام کره شمالی چند روز پس از آن انجام شد که کره شمالی قول داد در واکنش به رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا اقدامی تلافی جویانه انجام خواهد داد.

 

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه پس از گفتگوی تلفنی خود با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره آزمایش های موشکی جدید کره شمالی گفت وی و ترامپ توافق کردند اقدامات اخیر کره شمالی نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و چالشی علیه امنیت و منطقه و بین المللی است.

 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد جیمز ماتیس و تومومی اینادا وزیران دفاع آمریکا و ژاپن روز دوشنبه درباره آزمایش های موشکی جدید کره شمالی تلفنی گفتگو و هر دو طرف موافقت کردند این آزمایش های موشکی غیرقابل قبول و غیرمسئولانه است.

 

جف دیویس سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد ماتیس در این گفتگوی تلفنی بار دیگر تاکید کرد آمریکا در تعهدات دفاعی خود درقبال ژاپن کاملا راسخ است.

 

یون بیونگ سه وزیر دفاع کره جنوبی نیز در نشست حزب حاکم این کشور گفت  تماس مهمی  بین کره جنوبی و آمریکا روز سه شنبه انجام خواهد شد
 


:: بازدید از این مطلب : 1238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
در آستانه رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با رئیس جمهور ، محتمل‌ترین کاندیدای جریان اصلاحات دیدار کردند.

 

دو هفته پیش بعد از جلسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان؛ دوشنبه نهم اسفند، هیئت رئیسه این شورا به دیدار  رئیس‌جمهور رفتند و در جلسه ای با وی به بحث‌ و گفت‌وگو پرداختند.

 

محمدرضا عارف، حجت‌الاسلام موسوی‌لاری،حسین کمالی،محمود صادقی،حسین مرعشی،مرتضی حاجی، ژاله فرامرزیان و صدراعظم نوری از جمله حاضران در این جلسه بودند.

 

موسوی لاری نایب رئیس شورای عالی، شب گذشته در جلسه این شورا گزارشی از نشست هیات رئیسه با دکتر روحانی ارائه کرد که در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

 

با توجه به پایگاه رای دولت یازدهم که بر خواسته از گفتمان اصلاح طلبی بوده است، موسوی  لاری خاطرنشان کرد: به عنوان حامیان اصلی دولت با توجه به کمبودها و نقایص موجود در عملکرد  اجزای بدنه دولت و مدیران سایر دستگاهها ، دغدغه های خود را به رئیس جمهور اعلام کردیم.

 

 وی همچنین در همین راستا یادآور شد که تعامل کلیه حامیان دولت در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و موثر امری ضروری است.

 

موسوی لاری در تشریح سایر موضوعات طرح شده در دیدار اصلاح‌طلبان با رئیس جمهور اظهار کرد: ما ضرورت رویکرد آقای روحانی به شورای عالی به عنوان مرجع اصلی تصمیم گیر اصلاح‌طلبان در روند انتخابات را تشریح کردیم و ایشان نیز ضرورت تعامل همه احزاب و اشخاص حامی دولت با این شورا را در برگزاری انتخابات گوشزد کردند.

 

با توجه به حمایت چهره‌های حزبی و سیاسی اصلاح‌طلب از حسن روحانی برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری سال آینده به نظر می‌رسد این روزها شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان بیش از پیش به دنبال مشخص کردن سازوکارهای همکاری با تیم انتخاباتی روحانی است.


:: بازدید از این مطلب : 1237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اگر میخواهید دشمن را از تهاجم منصرف کنید، اظهار ضعف نکنید و قوت خود را آشکار کنید. اشتباه بعضی از ما در چالش اقتصادی بزرگی که کشور دچار آن است این بود که در زمینه اقتصادی احساس ضعف شد.

به نقل از پایگاه خبری رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز(دوشنبه) در دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور و جمعی از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس، دوران هشت‌ساله‌ی دفاع مقدس را یکی از ثروت‌های فرهنگی ناب و ارزشمند کشور دانستند و با تأکید بر اینکه راهیان نور، ابتکاری بسیار بزرگ و مهم و یک فناوری نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس است، گفتند: تنها راه مقابله با طراحی‌های فرهنگی بدخواهان، تولید فرهنگی و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه‌ی قوی دوران دفاع مقدس در همه‌ی عرصه‌ها است.



رهبر انقلاب اسلامی با تشکر از دست‌اندرکاران راهیان نور، با اشاره به تأکید خداوند در قرآن کریم مبنی بر یادآوری ایام‌الله و روزهای بزرگ و تأثیرگذار، دوران دفاع مقدس را ازجمله ایام‌الله و روزهای تاریخ‌ساز ملت ایران خواندند و افزودند: به‌هیچ‌وجه نباید گذاشت که دفاع مقدس و درس‌های آن به فراموشی سپرده شود.

 


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، راهیان نور را عاملی برای جلوگیری از فراموش شدن ارزش‌ها و درس‌های دوران دفاع مقدس خواندند و خاطرنشان کردند: برای پیشرفت و اعتلای هر کاری باید به‌طور مستمر از آن مراقبت کرد تا آن اقدام از مسیر اصلی منحرف نشود و البته پیشرفت و اعتلا نیز با گفتن و آمار دادن محقق نمی‌شود بلکه باید محصول و نتیجه‌ی کار را بر روی زمین مشاهده کرد.



ایشان با اشاره به ثروتهای طبیعی و انسانی ملتها و کشورهای مختلف گفتند: ملت و کشور ایران دارای ثروتها و نقاط قوت فراوان طبیعی و انسانی است اما یکی از مهمترین ثروتها و ارزشهای فرهنگی، «وجود روحیه اعتقاد به مجاهدت و انگیزه حرکت در راه دین» در میان اکثریت مردم است.


رهبر انقلاب اسلامی افزودند: «اعتقاد به ایستادگی در مقابل زورگو» و همچنین اعتقاد به اینکه «اگر ایستادگی کنیم بدون تردید بر دشمن غلبه خواهیم کرد»، از دیگر ثروتها و ارزشهای فرهنگی ملت ایران است که اگر زنده نگه داشته و به میدان آورده شوند، منشأ کارهای بزرگی خواهند بود همانند آنچه که در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس، اتفاق افتاد.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص جنگ تحمیلی به یک نکته کلیدی و مهم اشاره کردند و گفتند: علت شروع جنگ تحمیلی این بود که دشمن بعثی و حامیانش در ما احساس ضعف کردند و اگر از تصرف چند روزه تهران مطمئن نبودند، قطعاً جنگ را آغاز نمی کردند.



ایشان تأکید کردند: این، یک قاعده کلی است که «احساس ضعف موجب تشویق دشمن به حمله خواهد شد»، بنابراین اگر می خواهید دشمن را از تهاجم منصرف کنید، باید از نشان دادن احساس ضعف بپرهیزیم و نقاط قوت فراوانی را که در اختیار داریم، آشکار کنیم.



رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه این قاعده کلی در عرصه های فرهنگی و اقتصادی نیز صادق است، افزودند: اشتباه برخی در چالش بزرگ اقتصادی که کشور اکنون دچار آن است، این بود که در زمینه اقتصادی اظهار ضعف شد و دشمن دید که اینجا می‌توان فشار آورد و فشار را زیاد کردند.



ایشان بعد از بیان این نکته بار دیگر به موضوع دوران دفاع مقدس بازگشتند و با طرح این سوال که «آیا ایران واقعاً در زمان آغاز جنگ ضعیف بود»، به تبیین شرایط آن روزها پرداختند و خاطرنشان کردند: ایران در روزهای آغاز جنگ به صورت بالفعل ضعیف بود زیرا نیروی نظامی منسجم و منظم و تجهیزات کافی وجود نداشت و برخی ازتجهیزات هم هنوز ناشناخته بودند و مهمتر اینکه، ملت ایران تا آن زمان تجربه جنگ نداشت.


رهبر انقلاب اسلامی گفتند: نتیجه شرایط آن روز، این شد که دشمن تا حدود ۱۲ کیلومتری اهواز پیشروی کرد اما با نهیب امام بزرگوار که یکی از معجزات دهر و از آیات بزرگ الهی بود، نیروهای مسلمان و انقلابی اعم از ارتش، سپاه، و بسیج به میدان آمدند و ضمن استفاده از امکانات موجود، از نقاط قوت خود از جمله مدیریت و سازماندهی و ابتکار عمل، به خوبی بهره گرفتند و با ایمان و شجاعت توانستند صحنه جنگ را دگرگون کنند.


ایشان با اشاره به فاصله زمانی اندکِ یک‌سال و نیم از شهریور سال ۱۳۵۹ تا فروردین سال ۱۳۶۱، خاطرنشان کردند: نیروهای مؤمن و انقلابی در این مدت توانستند پیشروی دشمن تا نزدیکی اهواز را به عملیات فتح المبین و اسارت حدود دوازده هزار نفر از نیروهای دشمن تبدیل کنند و این، یک ثروت بزرگ و ارزشمند برای همه دورانها است.



رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از افراد و جریانهایی که تلاش دارند دوران دفاع مقدس را در جامعه کمرنگ کنند و یا بر ضد آن سخن می گویند، افزودند: این افراد همانند کسانی هستند که کتابهای خطی نفیس یک ملت را آتش بزنند و یا ثروت نفت یک ملت را به دریا بریزند.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بی توجهی به دوران دفاع مقدس یا حرکت در جهت مخالف آن را، از بین بردن ثروت ملیِ تاریخ ساز ملت خواندند و تأکید کردند: مسئولین باید در این خصوص مراقب باشند و نگذارند فیلم یا کتاب یا مطالب دیگر بر ضد ارزشها و گنج عظیم دفاع مقدس، تولید شود.



ایشان با اشاره به اینکه برخی‌ها دو مقوله را با یکدیگر اشتباه می گیرند، گفتند: در اینکه جنگ خشن و خسارت بار است، شکی نیست اما سؤال مهم این است که اگر ملتی مورد تهاجم قرار گیرد ولی نیرو و قدرت خود را به میدان نیاورد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟



رهبر انقلاب اسلامی افزودند: دوران دفاع مقدس در واقع مقوله ای حیاتی و همچون نَفَس کشیدن برای ملت ایران بود و اگر این نَفَس کشیده نمی شد، ملت می مُرد.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خاطرات فراوان، پرمغز و گویای دوران دفاع مقدس را ثروتی عظیم و ملی دانستند و تأکید کردند: آن رزمنده همدانی که در دوران دفاع مقدس بیست سال بیشتر نداشت، در خاطرات خود به ما می آموزد که «اگر می خواهی از سیم خاردار رد شوی ابتدا باید از سیم خاردار نَفس خود عبور کنی» یعنی تا هنگامی که گرفتار خود هستیم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.


ایشان با تأکید بر اینکه استفاده از هر ثروت و گنجی نیازمند فناوری است، خاطرنشان کردند: راهیان نور در واقع فناوریِ استفاده از ثروت عظیم و معدن طلای دوران دفاع مقدس است.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم استفاده از محتوای غنی دفاع مقدس در کتابهای درسی و دانشگاهها و همچنین کارهای هنری، گفتند: مسئولان به‌ویژه مسئولان دولتی و دانشگاهها باید خود را موظف به این کار بدانند.

رهبر انقلاب اسلامی دست اندرکاران راهیان نور را نیز توصیه کردند به گونه ای برنامه ریزی کنید که بازدید کنندگان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس، بعد از بازگشت، پیوندی ناگسستنی با این حادثه مهم و ارزشهای آن پیدا کنند.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر ترویج کتابها و فرهنگ دفاع مقدس در قالب های مختلف هنری و همچنین قدرشناسی از یادگاران و سرداران دفاع مقدس گفتند: اگر در زمینه دفاع مقدس، کار فرهنگی و تولید فرهنگی مستمر وجود داشته باشد، کشور در مقابل طراحی‌ها و توطئه های فرهنگی، قوی خواهد شد.


ایشان لازمه دستیابی به بنیه قوی در اقتصاد و سیاست را هم، بنیه قوی فرهنگی دانستند و با تأکید بر اینکه سرچشمه قوت فرهنگی کشور، دوران دفاع مقدس است، افزودند: فرهنگ نیز همانند اقتصاد است و اگر در عرصه فرهنگی تولید نداشته باشیم، نیازمند واردات خواهیم شد و نتیجه واردات هم «کمر راست نکردن تولید داخلی» خواهد شد.


رهبر انقلاب اسلامی در همین خصوص به برخی مسائل اقتصادی کشور اشاره کردند و  گفتند: امروز یکی از مشکلات کشور، واردات فراوان و تا حدی بی‌حساب و کتاب در مقابل تولید ناقص داخلی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نتیجه پایین بودن تولیدات فرهنگی را، واردات رسمی و قاچاق در بخش فرهنگ خواندند و خاطرنشان کردند: اکنون واردات فرهنگی زیاد است و همه این موارد در چارچوب طراحی دشمنان برای تغییر دادن نسل جوان از نسلی عاشق انقلاب و امام و ارزشها به یک عنصر وابسته به فرهنگ غرب و بی‌خاصیت برای کشور است.



ایشان طراحی‌های فرهنگی را خطرناک‌تر از توطئه های امنیتی و حتی تهدید نظامی دانستند و افزودند: حرکت نظامی دشمن، ملت را مستحکم‌تر و منسجم‌تر می کند اما حمله فرهنگی اراده‌ها را تضعیف می کند و نسل جوان را از کشور می گیرد.


رهبر انقلاب اسلامی در پایان یک توصیه هم به گزارشگران و راویان راهیان نور داشتند.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: گزارشگری برای راهیان نور با گزارشگری برای گردشگران معمولی بسیار متفاوت است زیرا در راهیان نور، محتوا باید مملو از تبیین و بیان حقایق، معرفت و نقاط برجسته دوران دفاع مقدس باشد.



ایشان خاطرنشان کردند: البته این موضوع به معنای اغراق گویی در مورد دفاع مقدس نیست بلکه باید دشواری ها و برخی ناکامی ها در کنار موفقیت ها و نقاط قوت فراوان دوران دفاع مقدس بیان شود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بیان حقایق دفاع مقدس موجب می شود که تلألؤ انسانهای ناب و شهدای دفاع مقدس نمایان شود.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی به عنوان پنج استان مقصد کاروانهای راهیان نور، خاطرنشان کردند: هریک از این استانها ارزش و جایگاه خود را دارند که باید برای بازدید کنندگان بیان شوند ضمن آنکه مردم این استانها نیز باید مورد توجه و پشتیبانی قرار گیرند زیرا اگر حمایتهای مردم این استانها نبود، کار جنگ پیش نمی‌رفت.



پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گزارشی با اشاره به فعال‌سازی ۵۷ یادمان راهیان نور از شمال غرب کشور تا خلیج فارس و سواحل مکران، گفت: راهیان نور نمونه‌ای بی‌بدیل از گردشگری تعالی‌بخش قادر است تا علاوه بر حفظ هویت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف و فراموشی هشت سال مجاهدت مردم ایران، نقش موثری در حفظ امنیت پایدار فرهنگی و اجتماعی ایفا کند.


سرلشکر باقری با اشاره به اقدامات انجام‌شده به منظور زیارتِ با معرفت مناطق عملیاتی و شناساندن ارکان برجسته دفاع مقدس، افزود: ۱۰ قرارگاه فعال در ستاد مرکزی راهیان نور با حضور۱۵۰ هزار خادم، مبلغ، راوی و عناصر اجرایی برای خدمت به شش میلیون زائر راهیان نور فعالیت می‌کنند.



رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: ما سربازان انقلاب اسلامی با اعتقاد به ماهیت مبنایی دشمنیِ دشمنان به‌ویژه آمریکای جنایتکار بر این باوریم که دشمن در ضعیف‌ترین موقعیت خود قرار گرفته و راهیان نور می‌تواند با تفکر جهادی در عرصه نبرد فرهنگی جریان ساز باشد.


:: بازدید از این مطلب : 1334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
رئیس قوه قضاییه با اشاره به ادعاهای اخیر حقوق بشری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بویژه ادعاهای بی اساسی که در گزارش وزارت امور خارجه این کشور درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در ایران مطرح شده است، خواستار واکنش و پاسخ قاطع دولت به این ادعاها شد.

 

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با اشاره به دعاوی حقوق بشری دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر، این اقدام را یک رسم همیشگی از سوی ایالات متحده آمریکا توصیف کرد و گفت: آمریکایی ها که مستقیم و غیر مستقیم دستشان به انواع جنایات ضد حقوق بشری در ویتنام، فلسطین، عراق، افغانستان، یمن و سایر نقاط جهان آلوده است حق ندارند ادعای حقوق بشری علیه کشور ایران مطرح کنند.

 

رئیس قوه قضاییه گزارش های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی را مستند به اخبار کذب افراد و جریان های ضد انقلاب و تروریست های منافق فراری از کشور عنوان کرد و افزود: ادعاهای آمریکا در این زمینه از نگاه جمهوری اسلامی ایران هیچ ارزشی ندارد و دولت آمریکا باید بداند که تکرار این روش های نخ نما با استفاده از ابزار منافقین برای حمله به جمهوری اسلامی، بی پاسخ نخواهد ماند.

 

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به واکنش و پاسخ های دستگاه قضایی به چنین گزارش هایی بر لزوم پاسخ قاطع دولت به این ادعاها در سطوح مختلف داخلی و بین المللی تاکید کرد و گفت: در گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا، ادعاهای بی اساسی درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در ایران مطرح شده است و انتخاب دکتر روحانی به ریاست جمهوری را بر اساس انتخابات غیر آزاد عنوان کرده اند.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: فارغ از اینکه چه کسی در کشور ما به ریاست جمهوری می رسد، چنین ادعاهایی را توهین‌ به دولت و ملت ایران می دانیم و از دولت می خواهیم که علاوه بر موضع گیری های مرسوم سخنگوی محترم وزارت امور خارجه، در سطوح بالاتر پاسخی قاطعانه به این قبیل ادعاهای توهین آمیز بدهند.

 

 رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو همکاری همه قوا، نهادها و مردم دانست و تصریح کرد: سهم افراد و نهادها در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی متفاوت است. قطعاً وظیفه دولت به عنوان قوه ای که در راس امور اجرایی کشور قرار دارد در این زمینه مهمتر و بیشتر است اما همه وظایف بر عهده دولت نیست.

 

 آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: دستگاه قضایی نیز از جهات مختلف موظف به تلاش در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است که گزارشی از عملکرد این دستگاه در زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بعداً  ارایه خواهد شد.

 

 رئیس قوه قضاییه به صورت اجمالی برخی از مهمترین محورهای عملکرد دستگاه قضایی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را برشمرد و اظهار کرد: برخورد با مفاسد اقتصادی یکی از مهمترین مجاری کمک قوه قضاییه به جریان اقتصاد مقاومتی است زیرا در بستری فاسد نمی توان انتظار داشت که یک اقتصاد سالم، بالنده و درون زا محقق شود. قوه قضاییه به رغم تبلیغات وسیع ضد انقلاب بیرونی و برخی افراد در داخل، با جریان های فاسد اقتصادی به شکلی قاطع و قانونی برخورد کرده و کارنامه دستگاه قضایی در این زمینه روشن است.

 

آیت الله آملی لاریجانی، حمایت از سرمایه گذاری سالم در کنار مبارزه با مفاسد اقتصادی را از دیگر اقدامات دستگاه قضایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: در این راستا در دادگستری های کل سراسر کشور بخش ویژه ای برای حمایت از تولید و سرمایه گذاری سالم تشکیل شده است تا سرمایه گذارانی که در مسیر سرمایه گذاری و فعالیت قانونی خود با موانعی مواجه می شوند بتوانند با مراجعه به روسای کل دادگستری ها این موانع را رفع کنند.

 

 رئیس قوه قضاییه، تامین امنیت اقتصادی را رکن اساسی رشد و توسعه اقتصادی در جوامع گوناگون دانست و با بیان اینکه دستگاه قضایی نقش مهمی در تامین امنیت اقتصادی دارد، ابراز امیدواری کرد که با حمایت بیشتر دادگستری های سراسر کشور از سرمایه گذاری سالم، سرمایه های بیشتری به چرخه تولید و اشتغال وارد شود.

           

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه، مبارزه با قاچاق کالا را از دیگر اقدامات دستگاه قضایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: گرچه دستگاه های دیگر در این زمینه مسئولیت بیشتری دارند اما قوه قضاییه در حد اختیارات قانونی و امکاناتی که در اختیار دارد به پرونده های قاچاق کالا رسیدگی عاجل می کند تا از این طریق وظیفه خود را در جهت سالم سازی فضای اقتصادی کشور ایفا کند.

 

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اتکا به سرمایه و نیروی داخلی، قاچاق کالا را موجب از هم گسیختگی اقتصاد داخلی دانست و با اشاره به یکی دیگر از محورهای عملکرد دستگاه قضایی در تحقق اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: کمک به تولید داخلی مستقیماً به قوه قضاییه مربوط نمی شود اما تلاشمان در این جهت است که به ترویج استفاده از کالای ملی کمک کنیم  و از همه مسئولان نیز می خواهیم که در این مسیر گام های جدی و اساسی بردارند. بعلاوه دستگاه قضایی با جدیت در استرداد معوقات بانکی، کمک بسیار بزرگی به سیستم بانکی کشور و چرخه تولید کرده است. همه می‌دانیم مسئله معوقات بانکی یکی از معضلات سیستم بانکی کشور و از موانع تولید و حرکت‌های اشتغال‌زا است.

 

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار داشتن در هفته منابع طبیعی، دستگاه قضایی را به اذعان بسیاری از دستگاه های متولی و مرتبط، پیشگام صیانت از منابع طبیعی دانست و تصریح کرد: هزاران هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی با تلاش بخش های مختلف قوه قضاییه به بیت المال بازگشته و مورد صیانت قرار گرفته است. حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همه است و تنها بر عهده قوه قضاییه نیست. دستگاه های اجرایی می توانند با اقدامات پیشگیرانه، جلوی بسیاری از تصرفات اراضی ملی و به تبع آن گشوده شدن پرونده های فراوان در دستگاه قضایی را بگیرند و قوه قضاییه نیز در این زمینه کمک های لازم را خواهد داشت.

 

 رئیس دستگاه قضایی با بیان اینکه پیشگیری از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی بسیار ساده تر از رفع تصرف است، برخی اقدامات در راستای رفع تصرفات را واجد آثار و تبعات منفی اجتماعی دانست و از دستگاه های اجرایی خواست که با پیشگیری های جدی در این زمینه مانع از بروز این قبیل آثار و تبعات منفی شوند.

 

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با گرامیداشت روز احسان و نیکوکاری، مردم ایران را به واسطه ایمان و ملیت خود، مردمانی نوع دوست دانست و تصریح کرد: احسان و کمک به محرومان، هم وظیفه ای انسانی و شرعی است و هم به همبستگی ملی کمک می کند.

 

 رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه انفاق علاوه بر رفع فقر موجب رشد و تعالی فرد انفاق کننده می شود، به برخی از آیات و روایات پیرامون آثار مهمه انفاق اشاره و خاطر نشان کرد: خداوند در آیه 254 سوره بقره می فرماید «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمّا رَزَقْناکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ یَأْتِیَ یَوْمٌ لا بَیْعٌ فیهِ وَ لا خُلَّةٌ وَ لا شَفاعَةٌ وَ الْکافِرُونَ هُمُ الظّالِمُونَ» یعنی پیش از آن که روزی برسد که در آن هیچ خرید و فروش و شفاعتی نیست، انفاق کنید.

 

آیت الله آملی لاریجانی با بیان آیه 261 سوره بقره درباره نحوه رشد حقیقت عمل انفاق که می‌فرماید: «مَثَلُ الَّذینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فی سَبیلِ اللّهِ کَمَثَلِ حَبَّة أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ فی کُلِّ سُنْبُلَة مِائَةُ حَبَّة وَ اللّهُ یُضاعِفُ لِمَنْ یَشاءُ وَ اللّهُ واسِعٌ عَلیمٌ» افزود: در اینجا می بینیم میزان پاداشی که به انفاق در راه خدا داده می شود به مراتب بیشتر از پاداش های مادی و دنیایی به سرمایه های انسانها است. اینکه عمل انسان هفتصد برابر نتیجه دهد به نوعی معجزه شبیه‌تر است. این در حالی است که همین بیان مذکور در آیه نوعی مثال است و الا در عوالم حقیقت، پاداش واقعی از همین میزانی هم که در مثال قرآنی بیان شده بسیار فراتر است، حقیقتی که شاید در تصورات بشری نگنجد.

 

آیت الله آملی لاریجانی همچنین با اشاره به آیه مبارکه «وَأَنْفِقُوا مِنْ مَا رَزَقْنَاکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ یَأْتِیَ أَحَدَکُمُ الْمَوْتُ فَیَقُولَ رَبِّ لَوْلا أَخَّرْتَنِی إِلَى أَجَلٍ قَرِیبٍ فَأَصَّدَّقَ وَأَکُنْ مِنَ الصَّالِحِینَ» از سوره منافقون، به ذکر دو روایت در این زمینه پرداخت و گفت: امیرالمومنین علی(ع) می فرماید که هیچ فقیری گرسنه نمی خوابد مگر آنکه حق او را یک غنی برده باشد. در کتاب مستدرک الوسائل نیز از حضرت رسول (ص) نقل شده است که خداوند ارزاق فقرا را در اموال اغنیا قرار داده است.

 

 رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اگر مردم همان حقوق واجب و شرعی خود را هم پرداخت کنند فقیری در جامعه نخواهد ماند، انفاق و رفع فقر را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: فقر و وجود فقیر به هیچ عنوان شایسته جامعه ایمانی ما نیست لذا همگی باید در این زمینه وظیفه خود را به درستی ایفا کنیم.


:: بازدید از این مطلب : 1306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ترافیک سنگین در اکثر معابر و بزرگراه‌های پایتخت در پی بارش برف و باران خبر داد.
رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ترافیک سنگین در اکثر معابر و بزرگراه‌های پایتخت در پی بارش برف و باران خبر داد.

سرهنگ محمد رازقی درباره وضعیت ترافیکی معابر تهران اظهار کرد: به دنبال بارش برف و باران در سطح شهر تهران در حال حاضر ترافیک در اکثر بزرگراه‌های پایتخت سنگین بوده و تردد به کندی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سنگینی ترافیک در بزرگراه‌های دارای بار صبحگاهی بیشتر است، اظهار کرد: برهمین اساس وضعیت ترافیک در بزرگراه‌های نواب، یادگار امام (ره)، چمران، مدرس، امام علی (ع)، حکیم، همت، نیایش، شیخ‌فضل‌الله نوری، آزاد راه تهران – کرج، جاده مخصوص کرج، اتوبان بابایی، سعیدی و.. سنگین است.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده باش بوده و نسبت به روانسازی ترافیک اقدام خواهند کرد، گفت: با توجه به بارش برف در برخی از معابر شمالی و جنوبی تهران و همچنین بارندگی در تمامی معابر، احتمال سرخوردگی و افزایش تلفات رانندگی به دلیل لغزندگی معابر وجود دارد و از این رو به رانندگان توصیه می‌کنیم که حتما با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رازقی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تا یکی، دو ساعت دیگر ادامه داشته باشد، گفت: درخواستمان از شهروندان این است که از تردد با خودروهای تک سرنشین خودداری کرده و از ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد در شهر استفاده کنند.
 


:: بازدید از این مطلب : 1477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مهدی کوچک زاده در واکنش به جمله لاریجانی رییس مجلس درباره جانماز آب کشیدن توسط بعضی نمایندگان در کانال تلگرام خود نوشت:دهها میلیارد تومان همه ساله تحت عنوان کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی در اختیار شخص رئیس مجلس قرار می گیرد.
مهدی کوچک زاده در واکنش به جمله لاریجانی رییس مجلس درباره جانماز آب کشیدن توسط بعضی نمایندگان در کانال تلگرام خود نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز گذشته آقای لاریجانی به برخی منتقدین مصوبه مجلس درمورد حقوق های نجومی طعنه زده که "جانماز آب نکشند" و تهدید کرده که این جانماز آبکش ها قبلا در مجلس بوده و دریافتی هایشان معلوم است!!!

١- آقای لاریجانی نگفته که برطبق بند ٣ ماده ٢٤ آیین نامه داخلی مجلس تصویب حقوق مالی نمایندگان توسط هیئت رئیسه انجام می شود و نمایندگان به میل و دلخواه خود دریافتی ندارند و اگر افشای این دریافتی ها مایه ننگ است اول ننگ آن برای تصویب کننده آن که هیئت رئیسه است می باشد.

٢- طبق مصوبه هیئت رئیسه!! نمایندگان مجلس علاوه بر حقوقی که دریافت می کنند اقلام دیگری به حسابشان واریز می شود که در حدی که حافظه ام یاری می کند برخی از آنها به شرح زیر می باشد:

الف: حق مسکن (حتی برای نمایندگانی که سالهاست در بهترین نقاط تهران خانه دارند مثل آقایان لاریجانی و پزشکیان و مطهری و عارف و . . . )

ب: حق ٢ نفر نیروی همراه(مثل راننده و یا محافظ که می تواند فرزند یا داماد یا برادر و . . . نماینده باشد!! )

ج: حق ایاب و ذهاب (علیرغم در اختیار بودن موتوری مجلس )

د: حق تلفن

ه: حق دفتر(علیرغم نداشتن دفتر و یا استفاده از دفاتری که دولتی ها در اختیار نمایندگان می گذارند)

و: کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی

ز: انواع عیدی در اعیاد مختلف علاوه بر نوروز

ح: حق مأموریت در سفرهای خارجی (در حد ٢٠٠ دلار یا یورو در روز) و داخلی علیرغم پرداخت کلیه هزینه ها

ط: انواع وام برای خرید خودرو و ودیعه مسکن و . . .

مواردی که یا من بی اطلاعم چون به همه داده نمی شود و یا اصولا از محل دهها میلیارد تومانی است که همه ساله تحت عنوان کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی  در اختیار شخص رئیس مجلس قرار می گیرد (در یکی از سالهای اخیر این مبلغ حدود چهل میلیارد تومان بود)به هر کس ایشان صلاح بدانند می دهند و ممکن است نمایندگان را نیز شامل شود.

بدیهی است با دستمال کثیف نمیشود شیشه را پاک کرد

من نمی دانم چرا این موارد را آقای توکلی که دیده بان شفافیت درست کرده تا کنون شفاف نکرده!

پ.ن این مبالغ و ردیف ها مربوط به دوره قبل است و البته هر از چندی و از جمله در ابتدای هر دوره با توجه به نرخ تورم درصد قابل توجهی افزایش می یابد و مبالغ و ردیف های این دوره را می توان از هیئت رئیسه و یا خود نمایندگان سؤال کرد.
 


:: بازدید از این مطلب : 1258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید و نماینده اردکان در یادداشتی...

محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید و نماینده اردکان در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت:بازگشت مصوبه مجلس برای حقوق کارکنان دولت را باید ادامه یک رفتار سیاسی در قبال منافع ملی دانست. جریانی مشخص برداشتی کاملاً اشتباه و غلط را از این مصوبه در اذهان عمومی تبلیغ کرد که زمینه فشار به مجلس فراهم شود.

 

 نگاهی حتی گذرا به سلسله رخدادهای روی داده در این حوزه نشان می‌دهد که بستر تمام این تحولات بستری سیاسی بوده، نه فنی. در واقع یک جریان سیاسی با ایجاد یک تصور دروغین از مصوبه مجلس زمینه‌ای مساعد برای فشار سیاسی بر رقیب خود را فراهم کرد.

 

از هم اکنون می‌توان بارقه‌های این خطر را دید که با تصمیم مجلس برای بازگشت به مصوبه سابق خود، زمینه‌ای برای عدم اقناع نیروهای متخصص و کارشناسان خبره جهت خدمت در مناطق محروم و کمتر برخوردار به وجود آمده است. این موضوع می‌تواند باعث شود که میل و رغبت متخصصان برای رفتن به این دست مناطق و تمرکز در مرکز و شهرهای بزرگ بیش از قبل شود. اتفاقی که در این میان افتاد این بود که در ابتدا تصویری کاملاً غلط و اشتباه از مصوبه مجلس ارائه شد و پس از آن نیز تصویب آن یکسره به نمایندگان و بیشتر طیف نمایندگان موافق دولت منسوب گردید که این هم موردی کاملاً نادرست بود. چرا که بر اساس واقعیت ماجرا، آن طور که رئیس مجلس هم توضیح داد، در گام اول این ایراد شورای نگهبان بود که زمینه چنین تصمیمی را فراهم کرد و مهم‌تر اینکه این تصمیم خروجی جلسه کمیسیون تلفیق بود که ریاست و اکثریت آن در اختیار طیف منتقدان و مخالفان دولت قرار داشت.

 

هر چه بود سلسله رخدادهای اخیر باعث شد تا مصوبه مجلس به شکل فعلی خود دربیاید که از نظر فنی و کارشناسی تبعاتی برای کشور خواهد داشت و این تبعات در شرایطی است که برخلاف اظهارات گروه‌های منتقد نه سقف حقوق‌ها 24 میلیون تومان بود و نه شامل مدیران دولتی می‌شد. اما مسأله اینجاست که گروه‌های منتقد در صورتی که بازوی یاریگری برای انحراف کامل افکار عمومی در اختیار نداشتند، نه می‌توانستند به ناحق نسبتی دروغ را به مجلس و نیروهای اصلاح‌طلب و اعتدالی بدهند و نه برایشان مقدور بود که تصوری غلط را از مصوبه مجلس و واقعیت آن ارائه کنند.

 

در واقع در این قسمت بخش اعظم کار برعهده صدا و سیما بود که با سیاست این جریان همراه شد و زمینه اتفاقات اخیر را فراهم کرد. البته با توجه به سابقه قابل نقد این رسانه که متأسفانه کمتر توانسته در قامت ملی ایفای نقش کند، چنین چیزی جای تعجب چندانی هم نداشت.

 

صدا و سیما در نقدهای خود به این ماجرا هیچ گاه بر اساس رسالت خود در راستای رعایت انصاف سراغ مدافعان مصوبه مجلس و کسانی که توضیحات متفاوتی درباره آن داشتند نرفت و یکسره حرف گروه منتقد و مخالف دولت را صحیح و درست دانست و در ادامه آن حرکت کرد. این اتفاق قبلاً بارها رخ داده بود. ما شاهد هستیم در همین چند ماه اخیر صدا و سیما کوچک‌ترین توجهی به مسائلی که به طور مثال در شهرداری تهران رخ داده، نکرده و در مقابل کوچک‌ترین نقاط ضعف دولت را برجسته می‌کند. در حالی که موضع این رسانه درباره پدیده‌هایی مانند «املاک نجومی» و «استخدام‌های نجومی» موضع سکوت است، در مورد «حقوق‌های کلان» به شکلی کاملاً متفاوت عمل می‌کند که نشان از یک رویکرد کاملاً سیاسی در این سازمان دارد.

 

بهترین مثال برای نشان دادن این واقعیت رفتار کاملاً دوگانه صدا و سیما در قبال مذاکرات هسته‌ای در دولت قبل و دولت فعلی است. اتفاقات اخیر بار دیگر نشان داد که هدایت صدا و سیما بیش از آنکه توسط مدیریتی از داخل مجموعه انجام شود، به دنبال یک مدیریت سیاسی خارج از این مجموعه در طیف منتقدان و مخالفان دولت صورت می‌گیرد. اکنون که مصوبه مجلس به حالت سابق خود بازگشته احتمال آنکه تبعات منفی آن در سال‌های آینده در مناطق کمتر برخوردار و محروم به وضوح دیده شوند بسیار زیاد است و اینجا است که صدا و سیما باید مسئولیت نقشی را که امروز بازی کرده  بپذیرد.
 


:: بازدید از این مطلب : 1232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
سامسونگ تنها تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند نیست که اجازه‌ی استفاده‌ی بی‌دغدغه از پتنت‌های گوگل را دریافت کرده است.

سامسونگ تنها تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند نیست که اجازه‌ی استفاده‌ی بی‌دغدغه از پتنت‌های گوگل را دریافت کرده است. ال‌جی به تازگی وارد یک قرارداد تبادل لایسنس با گوگل شده که بر اساس آن، هر دو شرکت اجازه دارند برای مدت ده سال آینده از پتنت‌های یکدیگر استفاده کنند.

 گوگل و ال‌جی در خصوص دلایل انعقاد این قرارداد به شیوه‌ای بلند مدت جزئیات چندانی ارائه نکرده‌اند، اما چندین احتمال در این میان مطرح است. برای شروع، ممکن است یکی از طرفین یا هر دو به سادگی مایل به استفاده از قابلیت‌ها و خصوصیات تحت اختیار یکدیگر در دستگاه‌هایشان باشند. چنین قراردادی، احتمال شکایت‌های قضایی را از میان برداشته و فرآیند کسب حق امتیاز را ساده می‌کند. این احتمال نیز وجود دارد که گوگل از این قرارداد بلند مدت برای حصول اطمینان از اینکه ال‌جی از خط مشی و استراتژی اساسی اندروید خارج نخواهد شد بهره ببرد.

در هر صورت بطور قطع مشخص نیست هر یک از این موارد بعنوان دلایل اصلی قرارداد مطرح باشند. باید توجه داشت که ال‌جی بر خلاف سامسونگ عجله‌ای برای جایگزین کردن اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل در اندروید از خود نشان نداده است. دلیل این مساله هرچه که باشد، خیال ما را از این بابت آسوده خواهد کرد که این دو کمپانی به این زودی‌ها ملاقاتی در دادگاه نخواهند داشت.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 1219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اچ‌تی‌سی همواره سعی کرده تا تلفن‌های هوشمند خود را سریع‌تر از بقیه‌ی تولیدکنندگان به نسخه‌های جدید اندروید بروز کند.

اچ‌تی‌سی همواره سعی کرده تا تلفن‌های هوشمند خود را سریع‌تر از بقیه‌ی تولیدکنندگان به نسخه‌های جدید اندروید بروز کند. این کمپانی وعده داده تا تلفن‌های پرچمدار One M8 و One M7 را تا ۹۰ روز آینده به اندروید آبنبات چوبی بروز کند.

مو وِرسی، مدیر تولید کمپانی اچ‌تی‌سی با انتشار توئیتی اعلام کرده که این کمپانی کد نسخه‌ی نهایی اندروید آبنبات چوبی را دریافت کرده است. اچ‌تی‌سی پیش از این وعده داده بود که ۹۰ روز پس از دریافت کد نسخه‌ی جدید اندروید، بسته‌‌ی بروز رسانی به نسخه‌ی جدید اندروید را ارائه خواهد کرد. اچ‌تی‌سی این موضوع را طی یک پست در توییتر تایید کرده است.

وِرسی در توئيتر خود گفت:

    ما کد نسخه‌ی نهایی اندروید آبنبات چوبی را از گوگل دریافت کردیم. وان ام۸ و ام۷ در بازه‌ی زمانی ۹۰ روزه بروز خواهند شد.

اچ‌تی‌سی اظهار نظری در مورد ارائه‌ی بروزرسانی برای سایر تلفن‌های‌هوشمند خود نکرده است. پیش‌تر این کمپانی اعلام کرده بود که برای بروزرسانی تلفن‌های‌هوشمندِ دیزایر EYE، وان E8، وان مکس و شماری دیگر از محصولات خود به اندروید آبنبات چوبی برنامه ریزی کرده است. انتظار می‌رود محصولات دیگر اچ‌تی‌سی نیز پس از عرضه‌ی بروزرسانی برای پرچمداران این کمپانی، اندروید آبنبات چوبی را دریافت کنند.

از آنجایی که سونی، اچ‌تی‌سی و موتورولا تغییرات کمی را در رابط کاربری و هسته‌ی اندروید ایجاد می‌کنند، ارتقاء و بروز رسانی به نسخه‌ی جدید اندروید نیز برای این شرکت‌ها آسان‌تر از دیگر تولیدکنندگان ابزارهای اندرویدی است.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 1258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
دارندگان محصولات سری اکسپریا z2 شاید در تعجب بودند که سونی بالاخره در چه زمانی اندروید ۴.۴.۴ را برای دستگاه آن‌ها منتشر خواهد کرد

دارندگان محصولات سری اکسپریا z2 شاید در تعجب بودند که سونی بالاخره در چه زمانی اندروید ۴.۴.۴ را برای دستگاه آن‌ها منتشر خواهد کرد و آیا این بروزرسانی شامل ویژگی‌هایی از سری اکسپریا z3 خواهد بود یا خیر. اخیرا، نسخه جدید نرم‌افزاری شامل اندروید ۴.۴.۴ برای دستگاه‌های اکسپریا Z2 و اکسپریا Z2 تبلت منتشر شده است.

 رابط کاربری جدید در این بروزرسانی پیرو ویژگی‌هایی که در سری اکسپریا زد ۳ شاهدش هستیم، برخی ویژگی‌ها نظیر Record Screen ،Ultra STAMINA ،DSEE HX و چند تنظیم جدید برای هدفون‌های رده بالای سونی در بخش تنظیمات صدا به سری اکسپریا زد۲ اضافه می‌کند.

شاید یکی از بهترین ویژگی‌هایی که به گوشی و تبلت زد ۲ با این بروزرسانی اضافه می‌شود پشتیبانی از بازی از راه دور با پلی‌استیشن 4 باشد، ویژگی که سونی آن را PS4 Remote Play نام نهاده است. به علاوه این تغییرات و ویژگی‌های اضافه شده مفید و بزرگ، بسیاری بهبود‌ها و عملکرد‌های جدید نیز وجود دارند که این بروزرسانی آن‌ها را برای کاربران سری زد ۲ به ارمغان می‌آورد.

اندروید ۴.۴.۴ برای گوشی هوشمند اکسپریا زد ۲ در برخی مناطق مانند اروپا شروع شده است و انتشار این بروزرسانی نیز به زودی برای اکسپریا زد ۲ تبلت آغاز خواهد شد. اگر این بروزرسانی را دریافت و آن را امتحان کرده‌اید، تجربه خود از کار با اندروید ۴.۴.۴ در تلفن اکسپریا زد ۲ و زد ۲ تبلت را با ما و دوستان خود در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 1216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
یکی از خرده‌های که همیشه به سیستم عامل اندروید گرفته می‌شود، عدم ارتقاء سریع ابزارهای تحت این سیستم‌عامل به نسخه‌ی جدید اندروید است.

یکی از خرده‌های که همیشه به سیستم عامل اندروید گرفته می‌شود، عدم ارتقاء سریع ابزارهای تحت این سیستم‌عامل به نسخه‌ی جدید اندروید است. حال به نظر می‌رسد رفته رفته وضعیت اندروید در این زمینه بهتر می‌شود.

در حالی که کاربران اپل با مشکل بروزرسانی رو به رو نیستند، اما به دلایل سخت‌ افزاری یا نرم‌افزاری کاربران اندروید ممکن است هرگز بروزرسانی بالاتری از آن نسخه‌ فعلی نصب شده بر روی ابزار خود را دریافت نکنند. به تازگی شرکت‌های اچ تی سی و موتورولا سعی می‌کنند بروزرسانی‌های جدید را سریع‌تر و برای دستگاه‌های بیشتری ارائه کنند، اما بر طبق آخرین اعداد و ارقام منتشر شده توسط گوگل، ۵۰.۹ درصد از کاربران، نسخه اندروید آب نبات ژله‌ای (Jelly Bean) و ۳۰.۲ درصد نیز اندروید کیت‌کت را بر روی دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند. اندروید آبنبات ژله‌ای به نسخه‌های ۴.۱ تا ۴.۳ اندروید گفته می‌شود و اندروید کیت‌کت نیز شامل اندروید ۴.۴ و تمام زیر شاخه‌های آن است.

همانطور که در نمودار بالا نیز مشاهده می‌کنید، اندروید آبنبات ژله‌ای همچون نان زنجفیلی و بستنی حصیری پس از سن خود بر روی دستگاه‌های بسیار زیادی گسترده شده و در حال اجرا هستند. با دیدن این آمار  همچنین می‌توان پیشرفت اندروید در به روز کردن سیستم عامل ۳۰ درصد دستگاه‌های اندرویدی را شاهد بود.

متاسفانه در این آمار ارائه شده چیزی درباره ماهیت تلفن‌هایی که کاربران استفاده می‌کنند اعلام نشده است. اگر درصد بالایی از دستگاه‌های در حال اجرای کیت‌کت و آبنبات ژله‌ای قدیمی باشند می‌توان این را نشانه‌ای خوب و دارای رشد برای حمایت بیشتر اندروید از دستگاه‌های کمی قدیمی‌تر دانست، اما اگر همین درصد بالا را تنها گوشی‌های اندرویدی جدید شکل بدهند مشتریان باید انتظار حمایت بیشتری داشته باشند.

به زودی قرار است اندروید نسخه ۵.۰ آبنبات چوبی برای موبایل‌های مختلف اندرویدی منتشر شود و بسیاری از کاربران این سوال را خواهند پرسید که زمان واقعی انتشار این اندروید برای دستگاه‌های آن‌ها چیست. اطلاعات بیشتر از ارسال اندروید نسخه ۵.۰ برای دستگاه‌های مختلف را به دست شما خواهیم رساند.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 1238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
هنوز چندین ماه با معرفی گلکسی S6 فاصله داریم، اما شایعات این دستگاه از هم‌اکنون تمام سایت‌های تکنولوژی را پر کرده‌اند.

هنوز چندین ماه با معرفی گلکسی S6 فاصله داریم، اما شایعات این دستگاه از هم‌اکنون تمام سایت‌های تکنولوژی را پر کرده‌اند. طی چند روز گذشته سم‌موبایل اطلاعات کمی درباره گلکسی S6 و پروژه صفر به ما داد و در ادامه آن امروز اطلاعات بیشتری را از پرچم‌دار جدید سری S سامسونگ فاش کرده است.

 دیروز درباره پروژه صفر چیز‌هایی شنیدیم که گفته می شد این پروژه در واقع اسم رمزی برای ساخت گلکس S6 است و امروز اطلاعاتی درباره صفحه نمایش، پردازنده، دوربین و دیگر مشخصات پرچم‌دار آینده سامسونگ در ماه فوریه سال ۲۰۱۵ منتشر شده است.

گفته می‌شود گلکسی S6 از یک صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برد. هنوز اندازه صفحه نمایش این دستگاه نامشخص است، اما به توجه به اینکه گلکسی نوت ۴ نیز هم‌اندازه نسل قبل عرضه شد به احتمال زیاد سایز نمایشگر S6 هم در حدود ۵.۱ یا ۵.۲ اینچ باقی خواهد ماند. سم‌موبایل می‌گوید: پردازنده ۸ هسته‌ای و ۶۴ بیتی این دستگاه از نوع اکسینوس 7420 است که ۴ هسته‌‌ی Cortex-A53 و 4 هسته‌‌ی Cortex-A57 دارد.

سنسور دوربین در گلکسی S6 از نوع IMX240 است که احتمال تجهیز این دستگاه به ۱۶ یا ۲۰ مگاپیکسل دوربین را به وجود می‌آورد. می‌توان احتمال داد که سامسونگ بر روی همان ۱۶ مگاپیکسل باقی بماند و ویژگی OIS یا لرزش‌گیر اپتیکال را به این نسل اضافه کند. از مشخصات دیگر این تلفن هوشمند می‌توان به دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو، حافظه‌های ذخیره سازی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت و پشتیبانی از LTE اشاره کرد. در نهایت باید گفت که این تلفن در دو نسخه با پردازنده‌های مختلف Snapdragon 810 و Exynos 7420 برای بازار‌های مختلف عرضه خواهد شد.

اگر این شایعات حقیقت داشته باشند، نظر شما درباره مشخصات گلکسی S6 چیست؟ آیا سامسونگ تصمیم دارد این دستگاه را با این مشخصات و طراحی دگرگون شده نسبت به نسل‌های پیشین رونمایی کند؟
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 1418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
توشیبا موفق شده است تا هارد دیسک‌های ۴ و ۵ ترابایتی خود را با پشتیبانی از سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه راهی بازار کند.

توشیبا موفق شده است تا هارد دیسک‌های ۴ و ۵ ترابایتی خود را با پشتیبانی از سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه راهی بازار کند. پس اگر نیاز به حافظه‌ی ذخیره سازی حجیم دارید خواندن مقاله را ادامه دهید.

گاهی اوقات به حافظه ذخیره‌سازی زیادی نیاز داریم و حتی 3 ترابایت نیز نیاز ما را برآورده نمی‌کند. حتی گاهی سرعت 5400 دور در دقیقه جوابگوی نیاز برخی از کاربران نیست. از این رو به تازگی توشیبا محصولات جدیدی را معرفی کرده است.

توشیبا به تازگی محصول جدید خود یعنی Toshiba Desktop 3.5-inch 7200RPM SATA3  را معرفی کرده است. این محصول در دو مدل به بازار عرضه می‌شود که ظرفیت 4 و 5 ترابایتی دارند و هر دو دارای سرعت 7200 دور در دقیقه هستند.

Maciek Brzeski قائم مقام محصولات ذخیره‌سازی داده‌های توشیبا در این مورد اعلام کرد:

بیش از 20 سال است که توشیبا به تولید و توسعه‌ی درایوهای دیسک سخت مشغول است. حالا زمان آن رسیده که محصولات جدید خود را ارائه کنیم که نه تنها نیاز مصرف‌کنندگان را برآورده سازد بلکه از انتظارات آنها نیز پیشی بگیرد.

این درایوهای توشیبا از فناوری‌هایی مانند PMR ،NCQ و Serial ATA DIMP بهره می‌برند که در نهایت یک حافظه با کارایی بالا را سبب می‌شوند. هر دو مدل 4 و 5 ترابایتی دارای 128 مگابایت حافظه‌ی Cache و میانگین زمان جستجوی 10.5 میلی‌ثانیه هستند. این مدل‌ها با سیستم‌های عامل رایج در دنیا سازگار بوده و تا 3 سال خدمات پس از فروش به آنها داده می‌شود.

 حافظه‌های داخلی جدید ساخت توشیبا در حال حاضر در فروشگاه‌های منتخب و البته وب‌سایت توشیبا به فروش می‌رسند. قیمت مدل‌ 4 ترابایتی 299 دلار و مدل 5 ترابایتی 399 دلار است.



:: بازدید از این مطلب : 1232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
سرفیس پرو ۳ یکی از محصولات موفق مایکروسافت است که با استقبال خوبی از سوی کاربران روبرو شده است.

سرفیس پرو ۳ یکی از محصولات موفق مایکروسافت است که با استقبال خوبی از سوی کاربران روبرو شده است. گویا مایکروسافت به‌واسطه‌ی همین استقبال درصدد طراحی و تولید نسل جدید سرفیس‌پرو ۳ با صفحه‌ی نمایش ۱۳ تا ۱۴ اینچی است.

دیجی‌تایمز، رسانه‌ی آسیایی نزدیک به کارخانه‌های تولید کننده‌ی آسیایی، با انتشار گزارشی خبر از افزایش سایز نسل بعدی سرفیس‌پرو مایکروسافت داده است. بخش بزرگی از خریداران سرفیس‌پرو را افرادی تشکیل می‌دهند که این تبلت را برای امور اداری مورد استفاده قرار می‌دهند. مایکروسافت با عرضه‌ی سرفیس‌پرو ۳ به بازار موفقیت خوبی را کسب کرد، بطوریکه ردموندی‌ها با کسب درآمدی ۹۰۸ میلیون دلاری در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۴، افزایشی ۱۲۷ درصدی را در درآمد این حوزه ثبت کردند. به‌نظر می‌رسد این افزایش درآمد بزرگ‌ترین مشوق مایکروسافت برای بالا بردن سایز تبلت خود است.

با توجه به افزایش فروش رخ داده پس از عرضه‌ی سرفیس‌پرو ۳ مایکروسافت به بازار، منابع آگاه به دیجی‌تایمز گزارش داده‌اند که این کمپانی درصدد بالا بردن سایز تبلت خود و عرضه‌ی آن در سایز ۱۳ تا ۱۴ اینچ است. این سیاست در جهت جذب هر چه بیشتر مشتریان در حوزه‌ی تجارت است، البته این گزارش ایده‌ی افزایش سایز نسل بعدی سرفیس را یک طرح خام عنوان کرده و آن را سیاست قطعی ردموندی‌ها نمی‌داند.

ساعاتی پیش نیز گزارشی دیگر با مضمون توقف تولید آیپد مینی ۳ توسط اپل برای تمرکز بیشتر روی تولید آیپد پرو منتشر شد. این گزارش نیز سخن از تغییر سیاست اپل و تمایل کاربران به سمت خرید گجت‌هایی با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر به میان آورده بود.

IDC، گارتنر و سایر موسسات تحلیلی، سهم تبلت‌های ویندوزی از بازار جهانی در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۴ را در حدود ۳ درصد گزارش کرده‌اند.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 1335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
ساندرپیچای مدیر ارشد گوگل بود که با دریافت سمت‌های جدید از موسس گوگل همه‌کاره‌ی بزرگترین شرکت اینترنتی جهان شد.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛ ساندرپیچای بعد از یک تلاش 10 ساله در مجموعه گوگل امروز با قبول سمت‌های جدید، پرمسئولیت‌ترین مرد گوگل یا همه‌کاره گوگل محسوب می‌شود.

تا قبل از این انتصاب، ساندر مدیریت بر اندروید، کروم و گوگل اپس را بر عهده داشت اما هم‌اکنون مسئولیت بخش‌های جستجوی گوگل ، بخش تجاری و تبلیغات گوگل، زیرساخت‌های گوگل و گوگل پلاس را نیز برعهده گرفت.

اتفاقی که دقیقا بین استیو جابز و تیم کوک رخ داد، هم اکنون بین لری پیج و ساندر پیچای نیز در حال رخ دادن است.

از امروز ساندر همه کاره‌ گوگل است که در سال 1972 در هند متولد شد و MBA را در پنسیلوانیا گرفت.

گفتنی است، که مایکروسافت با ایجاد خلل در سیستم کارگزینی گوگل قصد جذب ساندر را داشت که گوگل با پرداخت چند میلیون دلار او را همیشه گوگلی کرد.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 1247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
در ۲ ماهه گذشته هم اپل نسخه ۸ سیستم عامل ios را رونمایی کرد و هم گوگل نسخه ۵ اندورید را، اما در این بین اپل از برخی قابلیت‌ها جا ماند که اندروید از آن‌ها غافل نماند.
به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛ پنج مورد از برترین‌های اندرویدlolipop5 نسبت به ios۸ عبارتند از:

1-حساب کاربری میهمان:
امکان تعریف چند حساب کاربری بر روی یک گجت امری بسیار مهم و موجب لو نرفتن اطلاعات شخصی خواهد بود. اندروید با بهره‌گیری از سرویس Guest user این قابلیت مهم را به اندروید ۵ آورده است.

۲-حالت ذخیره انرژی:
این حالت اغلب بر روی ios وجود نداشته اما در اندروید ۵ حالت Battery sarer امکان افزایش طول عمر باتری را تا حداکثر ۹۰ دقیقه خواهد داشت.

۳-قفل هوشمند دستگاه:
در این مورد تنها برتری اپل tauch id است در حالی که در اندروید قابلیت‌های مثل الگو و Face lock وجود دارد.

۴-دسترسی به فایل‌های گوشی:
با اتصال iDevice به usb کامپیو‌تر تنها به پوشه‌های عکس دسترسی خواهید داشت اما در اندرویدبه تمام فایل‌های دستگاه دسترسی خواهید داشت.

۵-امکان نصب برنامه از منابع مختلف:
در سیستم ios شما برای نصب برنامه فقط از itunes store می‌توانید اقدام کنید ولی در اندروید از برنامه‌های مختلفی برای نصب برنامه امکان استفاده را دارید.
 
 

برچسب ها: برترین ، اندروید ، گجت ، انرزی ، گوشی ، برنامه ، خبرنو ، خبر نو



:: بازدید از این مطلب : 1274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

یک مقام ارشد شرکت اپل در مکاتبه سایت آی تی ایران اعلام کرد که این شرکت هیچ ارتباطی با شرکت وقایع گستر فارس ندارد. 
چند روز قبل شرکت وقایع گستر فارس در یک جلسه مطبوعاتی گفته بود که واردکننده رسمی محصولات اپل است. این شرکت همچنین گفته است مجوز وزارت صنعت را  به عنوان واردکننده رسمی محصولات اپل را دریافت کرده است. 
آلن هلی مدیر ارشد بخش ارتباطات اپل در خاورمیانه، اروپا و آفریقای این شرکت ( مستقر در دفتر لندن ) در پاسخ به این پرسش آی تی ایران که آیا شرکت اپل ارتباطی با این شرکت ایرانی دارد یا خیر نوشته است: «ما هیچ نوع ارتباطی با شرکت وقایع گستر فارس نداریم. » این شرکت همچنین در جلسه‌ای که با حضور برخی خبرنگاران برگزار کرده فروشگاه محصولات اپل را با سبک و سیاق فروشگاه‌های رسمی اپل در دنیا راه‌‌اندازی کرده است.
در همین حال برخی فروشندگان بازار کامپیوتر از برخورد سازمان تعزیرات با واحدهایی خبر داده‌اند که محصولات اپل را بدون گارانتی اصلی به فروش می رسانند. به گفته فروشندگان آن‌ها مجبورند بابت هر محصول مبلغی را برای دریافت گارانتی به این شرکت بپردازند و هولوگرام دریافت کنند. 
گفتنی است دو سال قبل نیز اپل در پاسخ به آی تی ایران اعلام کرده بود با هیچ شرکت ایرانی ارتباط ندارد.
 
 

برچسب ها: مقام ، ارشد ، اپل ، شرکت ، بازار ، خبرنو ، خبر نو



:: بازدید از این مطلب : 1256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
بخشی از استراتژی مایکروسافت برای بهبود وضعیت ویندوزفون در میان کاربران و بازسازی پلتفرم موبایل این کمپانی، توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها برای اندروید و iOS‌ است

بخشی از استراتژی مایکروسافت برای بهبود وضعیت ویندوزفون در میان کاربران و بازسازی پلتفرم موبایل این کمپانی، توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها برای اندروید و iOS‌ است. مایکروسافت با این سیاست درصدد آن است تا در همه جا حضور داشته باشد.

مایکروسافت تلاش بسیاری برای بهبود وضعیت ویندوزفون در بازار گجت‌های موبایل به کار می‌بندد و یکی از روش‌‌های حضور خود را نیز توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها برای پلتفرم‌های رقیب اندورید و iOS می‌داند. مایکروسافت با توسعه‌ی این اپلیکیشن‌ها شانس حضور در ۹۶ درصد از گجت‌های موبایل بازار را به دست می‌آورد. یکی از کارشناسان مایکروسافت در پیش گرفتن چنین سیاستی را «حضور در همه جا» توصیف کرد.

مایکروسافت پیشرفت خوبی در این حوزه داشته و اپلیکیشن‌های جالب توجهی را نیز روانه‌ی فروشگاه اپلیکیشن دو پلتفرم مورد نظر کرده است. برای مثال می‌توان به اپلیکیشن‌های آفیس در کنار اپلیکیشن Outlook برای iOS اشاره کرد که با اپلیکیشن‌هایی نظیر لاک‌اسکرین برای اندروید نیز همراه شده است.

مایکروسافت در حال حاضر بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن در دو فروشگاه اپ‌استور و گوگل‌پلی دارد. اپلیکیشن‌های مورد اشاره شامل مواردی چون اسکایپ یا یامر نمی‌شود، چراکه این اپلیکیشن‌ها تحت نام توسعه‌دهندگانی غیر از مایکروسافت روانه‌ی بازار شده است. سال گذشته مایکروسافت با شتاب خوبی اپلیکیشن‌هایی را روانه‌ی بازار کرد و امسال نیز این موضوع با سرعت بیشتری ادامه دارد.

با نگاهی به تغییرات و سیاست‌‌های در پیش گرفته شده توسط مایکروسافت می‌توان به روشنی دید ساتیا نادلا در خصوص پی‌گیری سیاست‌ اصلی خود یعنی Mobile-First,Cloud-First، بسیار مصمم است و این کمپانی فعالیت خود را در این حوزه فارغ از سیستم‌عامل انجام می‌دهد. این سیاست در تضاد با نگرش پیشین کمپانی است که ویندوز را تنها راهکار پیش رو می‌دید.

به‌طور حتم نمی‌توان تعداد بالای اپلیکیشن‌ها را ضامن موفقیت یا شکست مایکروسافت در طولاتی مدت عنوان کرد. کیفیت و تمرکز بیشتر مهم‌ترین نکات در موفقیت این کمپانی است. این موضوع برای مایکروسافت اهمیت دارد تا هزاران کاربر راضی را حول سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های خود جمع کند. اهمیت داشتن جامعه‌ی کاربران راضی و شاد بسیار بیشتر از تعداد بالای اپلیکیشن‌ها در فروشگاه‌های نرم‌افزاری است.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 1217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
طرح امکان تغییر و جابجایی اپراتور موبایل بدون تغییر شماره برای مشترکان، وارد فاز اجرایی شد

 

طرح امکان تغییر و جابجایی اپراتور موبایل بدون تغییر شماره برای مشترکان، وارد فاز اجرایی شد و بزودی فراخوان مناقصه برای انتخاب پیمانکار این پروژه از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام می‌شود.

صادق عباسی شاهکوه، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از آغاز اجرای طرح تغییر و جابجایی اپراتور بدون تعویض شماره با اعلام فراخوان مناقصه خبر داد و گفت:

پیش بینی می‌شود این طرح در نیمه دوم سال 94 عملیاتی شود.

وی در مورد آخرین وضعیت پروژه Number Portability که به مشترکان موبایل این امکان را می‌دهد که در صورت نارضایتی از اپراتور موبایل خود بدون تغییر شماره، اپراتورشان را عوض کنند، گفت:

پیش نویس اجرای این طرح تهیه شده و بزودی مناقصه انتخاب پیمانکار را برای اجرای آن برگزار خواهیم کرد.

عباسی با تاکید بر این که عملیاتی کردن این طرح، کار بسیار پیچیده‌ای است که به زمان و انجام تغییراتی در شبکه اپراتورها نیاز دارد افزود:

در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، این طرح در نیمه دوم سال آینده عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح «انتقال شماره» باید مرکزی به عنوان هماهنگ کننده در رگولاتوری ایجاد شود، گفت:

اپراتورهای موبایل و شرکت‌های مخابراتی باید تغییراتی در شبکه خود برای اجرای این طرح انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اسناد مناقصه آماده شده است، افزود:

تا قبل از پایان سال جاری، مناقصه انتخاب پیمانکار را برای اجرای این پروژه اعلام می‌کنیم.

دکتر عباسی شاهکوه با تاکید براینکه هم اکنون بیش از 60 کشور دنیا این طرح را پیاده‌سازی کرده‌اند که علاوه بر کشورهای اروپایی و آفریقایی در کشورهای آسیایی نیز دیده می‌شود، گفت:

پیمانکاری که این پروژه را عملیاتی خواهد کرد باید برای نصب و راه اندازی از نرم افزارهای خارجی نیز بهره ببرد.

وی با بیان اینکه پیچیدگی شبکه‌های اپراتورهای ما بیشتر از سایر کشورها است، گفت:

در اجرای این طرح، علاوه بر جابجایی شماره بین اپراتورهای موبایل، باید امکان برقراری ارتباط با شبکه تلفن ثابت نیز وجود داشته باشد که از آنجایی که شبکه تلفن ثابت کشور ما تا حدودی قدیمی است کار به مراتب پیچیده‌تر و سخت‌تر خواهد بود.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه 186 خود اصول اجرای «طرح ترابردپذیری شماره موبایل» یا همان امکان انتقال

شماره را با هدف بالا بردن کیفیت ارائه خدمات اپراتورهای موبایل و رقابت برای ارائه سرویس بهتر تصویب کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها در اظهارات خود تاکید کرد که با اجرای این پروژه، مشترکان بدون تغییر شماره خود می‌توانند اپراتوری را انتخاب کنند که کیفیت خدمات و تعرفه مناسب‌تری داشته باشد.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 1241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش تعداد کاربران اینترنت طی یک سال اخیر خبر داد

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش تعداد کاربران اینترنت طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: به تمامی مراکز بزرگ مانند دانشگاه ها، اینترنت بدون محدودیت سرعت و پهنای باند واگذار شده است.

محمود واعظی که با هدف افتتاح پروژه های مخابراتی به استان هرمزگان سفر کرد در جمع نخبگان و فعالان ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت:

تنوع محصولات و خدمات و جذابیت های موجود در حوزه ICT سبب شد تا همیشه فضا برای فعالیت بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به گسترش زیرساخت های ارتباطی گفت:

متاسفانه در چند سال گذشته در حوزه زیرساخت ارتباطی کشور فعالیت و سرمایه‌گذاری چشمگیری نشده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمایت از بخش خصوصی گفت:

برنامه و سیاست ما در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ورود بخش خصوصی و به دست گرفتن مدیریت طرح ها و پروژه ها است؛ دولت قصد رقابت با بخش خصوصی را ندارد بلکه نقش حامی و یاور بخش خصوصی و فعالان حوزه ICT را دارد.

وی به رشد کاربران اینترنت در مدت یک سال و نیم اخیر اشاره کرد و گفت:

تعداد کاربران از حدود ۳ میلیون نفر به ۸ میلیون نفر افزایش یافته است. همچنین به تمامی مراکز بزرگ مثل دانشگاه‌ها اینترنت بدون محدودیت سرعت و پهنای باند واگذار کرده‌ایم که اپراتورهای موبایل برای واگذاری نسل سوم و چهارم موبایل نیز از همین پهنای باند استفاده کردند که این عوامل می‌توانند بر سرعت اینترنت کاربر نهایی اثرگذار باشند.

واعظی با تاکید براینکه ما می توانستیم فقط بر روی کاربران اولیه سرمایه گذاری کنیم و سرعت آنها را چند برابر کنیم گفت:

ولی اعتقاد ما این است که همه باید از امکانات فناوری کشور استفاده کنند و محدودیتی برای هیچ شخص یا ارگانی قایل نشدیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت در بخش ICT را درآمدزا برشمرد و بر لزوم ایجاد دیتاسنترهای استانی توسط بخش خصوصی تاکید کرد و گفت:

ما از ایجاد دیتا سنتر در استان ها حمایت می کنیم و برای دیتا سنتر داری تسهیلاتی هم قائل خواهیم شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هرگونه محصول بومی ارزشمند است، گفت:

در حوزه ICT از هرگونه فعالیتی که منجر به تولید یک محصول یا خدمات بومی شود حمایت می کنیم.

 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 1212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
پس از اینکه برای اولین بار رمز وای‌فای خود را در ویندوز وارد کردید، می‌توانید تیک گزینه به یاد ماندن رمز توسط ویندوز را بزنید تا دفعه بعد نیازی به دوباره وارد کردن رمز نباشد.

 

پس از اینکه برای اولین بار رمز وای‌فای خود را در ویندوز وارد کردید، می‌توانید تیک گزینه به یاد ماندن رمز توسط ویندوز را بزنید تا دفعه بعد نیازی به دوباره وارد کردن رمز نباشد. اما برای بسیاری از ما اتفاق افتاده که پس از گذشت مدتی از وارد نکردن رمز عبور وای‌فای، کلمه عبور اتصال به اینترنت وای‌فای خود را فراموش کنیم. در ادامه شیوه نمایش این رمز در ویندوز را به شما آموزش خواهیم داد.

خوشبختانه راهی آسان برای تماشای رمز وای‌فای درون ویندوز ۸.۱ وجود دارد و در ادامه قدم به قدم به آن نزدیک می‌شویم، با زومیت همراه باشید.

قدم ۱: مطمئن شوید که به شبکه وای‌فای متصل باشید. اگر متصل نیستید نوار چارم کناری ویندوز را با بردن موس به گوشه سمت راست و بالای نمایشگر فعال کنید و بر روی Settings کلیک کنید. روی آیکون شبکه اینترنت کلیک کنید و با پیدا کردن شبکه اینتزنت خود بر روی دکمه Connect کلیک کنید. با انجام اینکار کامپیوتر شما به شبکه وای‌فای به وسیله رمز ذخیره شده (در عین حال فراموش شده) متصل می‌شود.

قدم ۲: از دسکتاپ دوباره منوی چارم ویندوز را باز کنید با کلیک بر روی Settings این‌بار Control Panel را باز کنید.

قدم ۳: در بخش Network and Sharing Center بر روی View network status and tasks کلیک کنید.

قدم ۴: در کنار کلمه Connections باید آیکون وای‌فای و نام شبکه وای‌فای خود را مشاهده کنید. بر روی شبکه وای‌فای خود کلیک کنید تا پنجره WiFi Status باز شود. در نهایت بر روی Wireless Properties کلیک کنید.

قدم ۵: پنجره جدیدی باز خواهد شد. بر روی تب Security کلیک کنید تا گزینه Network security key را مشاهده کنید. در اینجا رمز وای‌فای شما به صورت آیکون‌های گرد مشکی رنگ نمایش داده شده‌اند اما با تیک زدن گزینه Show characters، رمز وای‌فای کامپیوتر شما نشان داده می‌شود.

 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 1209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
محققان آمریکایی صفحه کلیدی دارای هشت کلید فوق‌هوشمند طراحی کرده‌اند که از قابلیت یادگیری شیوه تایپ کردن کاربر برخوردار است.
 صفحه کلید هوشمند TextBlade که برای تلفن همراه و تبلت طراحی شده است، متشکل از سه بخش مجزا است که توسط آهنربا به یکدیگر متصل می‌شوند؛ هدف از این طراحی، امکان جابه‌جایی راحت این صفحه کلید 42 گرمی عنوان شده است.این صفحه کلید با هشت کلید فوق‌هوشمند دارای 26 حرف الفبای انگلیسی، اعداد و علائم نقطه‌گذاری است؛ اندازه صفحه کلید پس از اتصال سه بخش مختلف 104mm x 30.6mm x 11.3mm است.

یکی از قابلیت‌های متمایز صفحه‌کلید TextBlade در مقایسه با سایر نمونه‌ها، ارائه برنامه نرم‌افزاری اختصاصی جهت تشخیص هوشمند و پیش‌بینی کلمه‌های مورد نظر کاربر است؛ این برنامه همچنین امکان استفاده از صفحه کلید برای تایپ کردن به زبان‌های اروپایی مانند فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و زبان‌های آسیایی مانند چینی، ژاپنی و کره‌ای را فراهم می‌کند.

صفحه کلید هوشمند از طریق بلوتوث به تلفن همراه یا تبلت دارای سیستم‌عامل iOS یا اندروید متصل می‌شود؛ عمر باتری آن نیز حدود یک ماه است.

شرکت WayTools از ماه مارس (فروردین 94) این محصول را با قیمت 99 دلار به بازار عرضه خواهد کرد.

 



مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت جهت یاب نیروگاه های خورشیدی شد که با استفاده از آن راندمان و به دنبال آن انرژی تولیدی نیروگاه خورشیدی افزایش می یابد.

امیررستمی، رئیس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان در پارک علمی و فناوری خوزستان و مجری طرح « ساخت جهت یاب نیروگاه های (فتوولتائیک) خورشیدی» در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: موضوعی که در نیروگاه­ های خورشیدی حائز اهمیت است، جهت گیری مداوم پنل ها به سمت خورشید برای جذب حداکثر پرتوهای عمودی خورشید و به دنبال آن افزایش راندمان نیروگاه است از این رو در این شرکت موفق شدیم جهت یاب های نیروگاه خورشیدی بسازیم که ۱۸ درصد تولید انرژی نیروگاه های خورشیدی را افزایش دهد.

وی عنوان کرد: با توجه به حرکت وضعی زمین در طول روز و تغییر موقعیت خورشید از دید ناظر ساکن زمینی، در برخی از نیروگاه های خورشیدی با هدف افزایش بازده، وسیله ای تحت عنوان جهت یاب استفاده می شود که کار آن فرمان تغییر جهت پنل های نیروگاه و قراردادن مداوم آنها رو به خورشید است، به همین دلیل این جهت یاب برای قرار دادن پنل خورشیدی متناسب با زاویه خورشید طراحی و ساخته شده است.

رستمی با بیان مثالی بر ضرورت وجود جهت یاب های خورشیدی تاکید کرد و گفت: زاویه پنل خورشیدی نسبت به سطح افق در طول و عرض جغرافیایی شهر اهواز، در فصل زمستان (دی ماه) ۵۵ درجه و در تابستان (تیر ماه) ۸ درجه است که این زاویه در طول روز و در راستای شرقی-غربی، ۶۰ درجه نسبت به جنوب تغییر می کند. به همین دلیل نیروگاههای خورشیدی این منطقه باید مجهز به جهت یاب دو محوره باشند.

وی با تاکید بر اینکه بالا بودن هزینه نصب نیروگاه خورشیدی (فتوولتائیک)، همواره مهمترین عامل بازدارنده گسترش استفاده از این منبع انرژی بوده است، یادآورشد: به منظور کاهش اثر این عامل اقدامات مختلفی صورت می گیرد که از جمله آنها می توان به اعمال سیاست های حمایتی از سوی دولت و همچنین افزایش بازده نیروگاه با هدف بالا بردن توجیه اقتصادی و به دنبال آن گسترش استفاده از این منبع پاک انرژی اشاره کرد.

رستمی اظهار داشت: با توجه به هزینه بالای نصب نیروگاه های فتوولتائیک، افزایش بازده این نیروگاه ها می تواند کمک زیادی به افزایش استفاده از این منبع تجدیدپذیر کند.

وی با بیان اینکه این مدل قابلیت کنترل زاویه پنل های نیروگاه خورشیدی به صورت یک محوره و دو محوره، با دقت بالا را دارد، گفت: از مزایای این دستگاه می توان به دقت بالا و عدم نیاز به کالیبراسیون و تنظیم اولیه اشاره کرد.

رستمی با اشاره به اینکه قیمت این دستگاه حدود نصف نمونه مشابه خارجی است، افزود: نتایج آزمایش های عملی صورت گرفته بر روی این دستگاه نشان می دهد که استفاده از آن می تواند تا ۱۸ درصد انرژی تولیدی نیروگاه فتوولتائیک را نسبت به حالت ثابت پنل ها افزایش دهد. همچنین این میزان افزایش انرژی معادل ساخت یک نیروگاه ۳.۵ کیلووات در کنار نیروگاه ۲۰ کیلووات موجود است.

وی تاکید داشت: با توجه به سیاست های اخیر دولت مبنی بر افزایش استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی، در چند سال گذشته نصب نیروگاه های خورشیدی در سطح کشور افزایش داشته که انتظار می رود این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

به گزارش مهر، نتایج حاصل از تحقیق فوق به صورت مقاله در پنجمین کنفرانس بین المللی نیروگاه های کشور ارائه شده است. نمونه اولیه طرح جهت یاب نیروگاه خورشیدی در سال ۱۳۹۱ به عنوان پروژه دانشجویی و با راهنمایی دکتر محمود جورابیان عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران به صورت جهت یاب یک محوره طراحی و ساخته شد. آخرین مدل این جهت یاب با نام ETP-TRC۱۱  در نمایشگاه و جشنواره علم تا عمل ارائه شد. اکنون نمونه پیشرفته و دومحوره این جهت یاب با امکانات بیشتر ارائه شده است.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
دومین نمایشگاه تخصصی امنیت سایبری ایران توسط کمیسیون امنیت فضای تبادل اطلاعات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران ۲۷ تا ۲۹ مردادماه جاری در محل نمایشگاهی مرکز آفرینش‌ها برگزار می شود.

این نمایشگاه با هدف اشاعه فرهنگ امنیت اطلاعات، معرفی توانمندی‌های جامعه فناوری اطلاعات و تحت سه محور محصولات داخلی و خارجی امنیت اطلاعات، خدمات و سرویس‌های امنیت اطلاعات، آموزش و آگاهی‌‌رسانی در حوزه امنیت برگزار می شود.

شروط لازم شرکت ها برای حضور در دومین نمایشگاه امنیت سایبری ایران، عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و همچنین ارائه محصول و یا خدمات امنیت اطلاعات مطابق با محورهای نمایشگاه است.

از دیگر شرایط برای اخذ غرفه ها می توان به مواردی همچون عضویت در شورای عالی انفورماتیک (در شاخه امنیت) یا برخورداری از مجوز یکی از سازمان های بالادستی در حوزه امنیت نظیر مجوز نظام ملی امنیت اطلاعات و یا ارائه نامه رسمی نمایندگی یکی از فروشندگان تامین کنندگان داخلی و یا خارجی در حوزه امنیت اطلاعات اشاره کرد.

از جمله خدمات و محصولاتی که در دومین نمایشگاه امنیت سایبری ایران ارائه خواهد شد می توان به مواردی همچون خدمات و محصولات در حوزه های امنیت زیرساخت، ارتباطات و اطلاعات، سیستم ‌های مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS)، مرکز عملیات امنیت (SOC)،گروه واکنش هماهنگ رخداد (CERT) و سیستم‌های فیلترینگ Filter Web)(Web) Application Firewall) اشاره کرد.

سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران از تمام شرکت های فعال در حوزه امنیت اطلاعات دعوت می کند با توجه به محدودیت مکانی در این نمایشگاه و به منظور برنامه ریزی هرچه بهتر و سریع تر اقدام به ثبت نام کرده و فضای مورد نیاز خود را اعلام کنند؛ اولویت اختصاص فضا با شرکت هایی است که سریع تر ثبت نام کرده اند.

متقاضیان برای شرکت در این نمایشگاه تنها تا ۲۵ مردادماه جاری فرصت دارند تا با مراجعه به سایت نمایشگاه با آدرس icsec.ir ثبت نام قطعی کنند.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
یکی از جدیدترین تلفن های همراه لوکس تولید شده دستگاه HTC One M9 است که به قیمت 2560 دلار به فروش می رسد.



شرکت های بسیاری تلفن های همراه هوشمند مختلف را با استفاده از طلا و جواهرات تولید می کنند، یکی از جدیدترین تلفن های همراه لوکس تولید شده دستگاه HTC One M9 است که به قیمت 2560 دلار به فروش می رسد.
 این گوشی که 2560 دلار قیمت‌گذاری شده، از طلای 24 عیار همراه با جعبه مخصوص لاکچری (جعبه از جنس بلوط درجه‌یک) ساخته‌شده است.

مدل ساخته‌شده از پلاتین و همچنین طلای سرخ نیز قابل‌خرید است که کاربران می‌توانند همراه با هدفون و شارژر و کابل یو اس بی دریافت کنند.

کاربر باید 1280 دلار به‌عنوان دپوزیت از قبل پرداخت کند تا گوشی در اسرع وقت پس از ساخت به دستش برسد. همچنین کاربران برای مطلا کردن گوشی‌های معمولی خود می‌توانند آن را پست کرده و مطلای آن را دریافت کنند.






 





مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
ایوان بلس، فاش کننده‌ی معروفی است که با نزدیک شدن به کنفرانس‌ شرکت‌های معتبر در هفته‌های پیش رو، روزهای پرکاری را سپری می‌کند

ایوان بلس، فاش کننده‌ی معروفی است که با نزدیک شدن به کنفرانس‌ شرکت‌های معتبر در هفته‌های پیش رو، روزهای پرکاری را سپری می‌کند به تازگی با انتشار عکس‌هایی از فبلتی با برند هواوی مدعی شده است که این گوشی در روز ۱۱ شهریور ماه در کنفرانس IFA معرفی خواهد شد.

ایوان بلس با حساب کاربری evleaks خود در تویتر با فاش کردن عکس‌ها و مشخصات مربوط به گجت‌های معرفی نشده به شهرت رسیده است. او به تازگی با انتشار دو تویت عکس‌ها و اطلاعاتی راجع به فبلت ساخت هواوی را فاش کرده است. ابتدا بلس مدعی شد که این گوشی مربوط به خانواده‌ی D از گوشی‌های هواوی خواهد بود و از قابلیت فورس تاچ نیز بهره خواهد برد اما او در تویت دوم خود بیان کرد که عکس فاش مربوط به سری D نیست چرا که هواوی در حال حاضر از معرفی این سری منصرف شده است و به علاوه این گوشی از قابلیت فورس تاچ نیز بهره نخواهد برد.

فورس تاچ قابلیتی است که اپل از آن برای اولین بار در اپل واچ استفاده کرده است و با استفاده از این قابلیت، صفحه نمایش اپل واچ می‌تواند بین لمس عادی و لمس با فشار بیشتر تفاوت قائل شود و با توجه به شدت لمس گزینه‌های مختلفی را پیش روی شما قرار دهد.

فورس تاچ آن طور که از شواهد پیدا است اصلی‌ترین تفاوت بین نسل قبلی آیفون‌ها و آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس خواهد بود. البته در این زمینه‌‌ شرکت ZTE با معرفی ZTE Axon Mini از اپل پیشی گرفت و کمی زودتر از آن شرکت فناوری فورس تاچ را وارد دنیای گوشی‌های هوشمند کرد.

به نظر می‌رسد هواوی با توجه به سختی به کارگیری فناوری فورس تاچ در حال حاضر استفاده از آن را به زمان دیگری موکول کرده است. در مورد عکس فاش شده باید گفت که به نظر می‌رسد با توجه به شایعات گذشته به نظرمی‌رسد شاهد معرفی آن با نام میت ۸ و اضافه شدن فبلت قدرتمند دیگر به خانواده‌ی میت خواهیم بود.


:: بازدید از این مطلب : 1237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
فروش ساعت در آمریکا در ماه میلادی گذشته بیشترین افت را در ۷ سال اخیر داشته است

فروش ساعت در آمریکا در ماه میلادی گذشته بیشترین افت را در ۷ سال اخیر داشته است و کارشناسان معرفی اپل واچ و اقبال عمومی به این ساعت را دلیل عمده‌ی این افت می‌دانند

در طی ماه گذشته‌ی میلادی فروشندگان در آمریکا در مجموع ساعت‌هایی با ارزش ۳۷۵ میلیون دلار به فروش رسانده‌اند و با توجه به داده‌ها این مقدار ۱۱ درصد کمتر از مقدار مشابه در سال ۲۰۱۴ میلادی است. از نظر تعداد نیز شاهد ۱۴ درصد کاهش بوده‌ایم که از سال ۲۰۰۸ میلادی بیشترین مقدار افت بوده است. فرد لوین، سرپرست بخش صنایع لوکس محققان در زمیه‌ی بازاریابی، در این باره می‌گوید:

    اپل واچ در بین خریداران ساعت‌ها نفوذ بسیاری خواهد داشت. به طور قطع یک یا دو سال اول سال‌های بسیار سختی برای فروشندگان ساعت‌های سنتی خواهد بود.

در حال حاضر بنا بر گفته‌ی محققان بازار ساعت‌های با قیمت زیر ۱۰۰۰ دلار بیشترین خطر را احساس می‌کند چرا که نظرسنجی‌ها و آمار نشان می‌دهند که عموم مردم در این رنج قیمت ترجیح می‌دهند که اپل واچ را خریداری کنند. آمار نشان می دهند که ساعت‌هایی با قیمت بین ۵۰ تا ۹۹۹ دلار نیز افت فروش داشته‌اند که بیشترین کاهش را ساعت‌ها با قیمت ۱۰۰ تا ۱۴۹.۹۹ دلار نشان می‌دهند. این محدوده‌ی قیمتی از ساعت‌ها ۲۴ درصد افت فروش داشته‌اند.

البته اپل واچ تنها دلیل این کاهش فروش نیست. محققان معتقدند به دلیل اشباع بازار از ساعت‌هایی با این رنج قیمت، فروشگاه‌ها مجبور به دادان تخفیف‌های زیاد برای فروش کالاهای خود شده‌اند. گفتنی است در این بازه از قیمت برندهایی مانند Timex، Guess، Burberry و Tissot نیز قرار می‌گیرند. لوین در این باره می‌گوید:

    برندهای دارای قیمت مناسب باید هر چه سریع‌تر فکری جدی برای آینده‌ی خود بکنند.

غالب داده‌های فروش ساعت در آمریکا مربوط به واردات ساعت‌های سوئیسی به این بازار است که در واقع نمی‌توانند معیار مناسبی برای اندازه‌گیری فروش به مصرف کنندگان باشند. با توجه به داده‌های ارائه شده توسط موسسه‌ی صنایع ساعت سوئیس، این صادرات در ۶ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ به غیر از ماه مه رشد داشته است. در طی این ۶ ماه واردات ساعت‌های سوئیسی به مریکا رشدی ۴.۲ درصدی داشته است.
 


:: بازدید از این مطلب : 1182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
وزیر صنعت کشور با هیاتی همراه از مجتمع صنعتی ماتریس تولید کننده کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ بازدید و از توانمندی ها و پتانسیل های داخلی در تولید این اقلام دیدن کرد

 

وزیر صنعت کشور با هیاتی همراه از مجتمع صنعتی ماتریس تولید کننده کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ بازدید و از توانمندی ها و پتانسیل های داخلی در تولید این اقلام دیدن کرد.

مهندس محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت ،معدن و تجارت، معدن و تجارت در این بازدید با بیان این که کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ در لیست اقلام تولید داخل این وزارت خانه قرار دارد اظهار داشت :

دولت در نقش حمایت کننده به تمامی دستگاه های دولتی و سازمان های وابسته ابلاغ داشته است که باید نیازهای سازمانی خود را از تولیدات داخلی تامین کنند. وظیفه دولت در این دوره ،‌ حمایت از توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی و بهره گیری از شرایط به وجود آمده و کمک به توانمند سازی بخش خصوصی است.

وی در خصوص دغدغه های مدیران این واحد تولیدی در خصوص مناقصات دولتی که تخلفاتی در قالب سفارش برندهای خاص و اقلام وارداتی دیده شده است تاکید داشت:

وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی صنعت کشور تمام قد در مقابل این گونه تخلفات ایستاده است و لزوم برخورد قاطع با فساد موجود در برخی مناقصات دولتی را در دستور کار خود قرار داده است. تولید این اقلام با دیگر کالاها تفاوت چشمگیری دارد و این تفکر که می بایست روند تولید در این واحد تولیدی را با کارخانه های دیگر مقایسه کرد تفکر اشتباهی است. تولید محصولات فناوری اطلاعات به زیرساخت هایی ویژه نیاز دارد و باید این کالاها را در زمره کالاهای خاص قرار داد و لزوم تغییر نگرش مسئولین و مدیران دولتی و خصوصی به تولیدات این چنینی را می‌طلبد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه بازدید خود از مجتمع صنعتی ماتریس ، تولید کننده کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ تحت لیسانس MSIتایوان پیشنهادی نیز برای مدیران این کارخانه داشت.

وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت آموزش و پرورش با توجه به نوع محصولات تولیدی این کارخانه و نیاز قشر دانش آموزان به این کالاها آماده حمایت و همکاری همه جانبه در خصوص ارائه این محصولات با تسهیلات آسان برای دانش آموزان سراسر کشور با گروه صنعتی ماتریس است.

نعمت زاده در پایان این بازدید با بیان این که وظیفه فعالان اقتصادی است که از فضای به وجود آمده با دید ملی و توسعه ملی و منافع همگانی ببینند گفت:

وظیفه همه دست اندرکاران بخش صنعت، معدن و تجارت در حمایت از این گونه تولیدات سنگین است و امیدواریم با گشوده شدن و بهبود شرایط در آینده شاهد رونق بیشتر باشیم، چرا که تولید در ایجاد رونق پیشران است و به همین دلیل وظیفه تولید کنندگان خدمات فناوری اطلاعات سنگین تر است



:: بازدید از این مطلب : 1200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
پنجشنبه‌ی هفته‌ی جاری سامسونگ با برگزاری مراسمی از گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس رونمایی خواهد کرد


پنجشنبه‌ی هفته‌ی جاری سامسونگ با برگزاری مراسمی از گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس رونمایی خواهد کرد؛حال آنکه موج انتشار تصاویر و اخبار مرتبط با این گوشی هوشمند از هفته‌های اخیر آغاز شده و ساعاتی پیش تصاویری واضح از بسته بندی و خود گلکسی نوت 5 فاش شده که نکته‌ی تاریکی را در مورد این گوشی هوشمند باقی نگذاشته است.

پس از انتشار تصاویر مرتبط با بسته‌بندی گلکسی نوت 5 سامسونگ، حال تصاویری کامل از این گوشی هوشمند منتشر شده که تقریبا همه‌ی جزئیات مربوط به این محصول را به تصویر کشیده است.

تصاویر مورد نظر توسط یکی از کاربران شبکه‌ی Reddit منتشر شده که گلکسی نوت 5 را از نمایی نزدیک با نمایش تمام جزئیات ظاهری در رابطه با این گوشی‌هوشمند نشان می‌دهد.

همانطور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌کنید، گلکسی نوت 5 از وجود تراشه‌ی ۶۴ بیتی که به احتمال زیاد اکسینوس ۷۴۲۰ است در کنار حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی، صفحه‌ی نمایش ۵.۷ اینچی امولد با رزولوشن QHD بهره می‌برد. همچنین باید به دوربین پشتی این گوشی با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل به همراه لرزش گیر اپتیکال و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با قابلیت شارژ بی سیم اشاره کرد.براساس اطلاعات ارائه شده توسط کاربری که تصاویر را منتشر کرده، پس از روشن کردن گوشی تنها نیمی از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی خالی بوده که نشان از مصرف حافظه توسط سیستم‌عامل، رابط کاربری تاچ ویز و نرم‌افزار S-Pen دارد.

همچنین این گوشی هوشمند از اسلات میکرو SD برخوردار نیست که از این‌رو باید در انتظار نسخه‌ی دو سیم کارته‌ی گلکسی نوت 5 باشیم که بنابر شنیده‌ها از اسلات میکرو SD پشتیبانی می‌کند. به نظر می‌رسد در گلکسی نوت 5 دو سیم کارته اسلات دوم سیم کارت دارای کاربرد دیگری نیز خواهد بود که در واقع وظیفه‌ی دوم آن پذیرایی از کارت حافظه‌ی میکرو SD است.

تصاویر جدید منتشر شده از گلکسی نوت 5 گویای این موضوع است که قلم فبلت سامسونگ از مکانیزم جهش خودکار برخوردار است. آخرین شایعات وجود چنین مکانیزمی را تکذیب کرده بود. حال آنکه افشا کننده‌ی تصاویر با تایید وجود چنین قابلیتی، عملکرد آن را شبیه به خارج کردن سیم کارت یا کارت حافظه‌ توصیف کرده؛ بطوریکه برای خروج قلم تنها کافی است قلم را کمی به سمت داخل فشار داد.

همانطور که در تصاویر مربوط به قسمت پشتی این گوشی نیز می‌توان دید، انحنایی محسوس در پشت گلکسی نوت 5 وجود دارد که می‌توان نمونه‌ی آن را در محصولات سری گلکسی A نیز دید.

به نظر می‌رسد این تصاویر در یک فروشگاه لوازم الکترونیکی ثبت شده است؛ چرا که از محیط پیرامون ثبت شده می‌توان سایر گجت‌ها نظیر آیفون‌های اپل را نیز مشاهده کرد.

این تصاویر تنها نشان دهنده‌ی گلکسی نوت 5 سامسونگ نبوده و در برخی از تصاویر نیز می‌توان گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ را نیز دید که در کنار فبلت کره‌ای‌ها قرار گرفته است.

سامسونگ روز پنجشنبه مراسم مربوط به معرفی محصولات جدید خود را برگزار خواهد کرد. با توجه به تیزر منتشر شده برای این مراسم، انتظار می‌رود در کنار گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس شاهد رونمایی از گلکسی تب اج نیز باشیم. همچنین باید به معرفی ساعت هوشمند دایره‌ی سامسونگ که با نام اربیس شناخته می‌شود، اشاره کرد که مبتنی بر تایزن خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 1299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اپلیکیشن های بسیاری تولید و روانه بازار فناوری شده اند، اکنون علاقه مندان به موسیقی می توانند با استفاده از اسمارت فون های خود نواختن ساکسیفون را به طور کامل یاد بگیرند.

در دهه های اخیر، تبلت ها و اسمارت فون ها به کمک کاربران خود شتافته اند تا بدین وسیله بتوانند یادگیری و آموزش را در کنار جنبه های تفریحی اسمارت فون ها افزایش دهند.

نرم افزارهای بسیاری برای یادگیری و آموزش دروس مختلف، یادگیری زبان های خارجی و ... عرضه می شوند اما اپلیکیشن هایی نیز برای آموزش موسیقی وارد بازار فناوری شده اند که نگاه طرفداران موسیقی را به خود جلب کرده اند. یکی از این اپلیکیشن ها، برنامه  Sax است که یکی از برترین ها برای یادگیری ساکسیفون محسوب می شود.

علاقه مندان به این ساز می توانند این اپلیکیشن را روی اسمارت فون هایی که از پلتفورم ویندوز فون پشتیبانی می کند، نصب کرده و یادگیری این ساز را آغاز کنند.

تاکنون برنامه های بسیاری برای یادگیری سازهایی مانند پیانو، گیتار، ویولون و ... عرضه شده بودند اما این برنامه جزو معدود برنامه هایی است که برای ساز سخت ساکسیفون عرضه شده، به همین دلیل از محبوبیت بالایی بین مخاطبان برخوردار شده است.

این اپلیکیشن دارای فضایی خاص و ساده است که کاربران به سادگی می توانند با محیط آن ارتباط برقرار کرده و با کلیک روی کلیدهای مختلف صداهای متفاوتی را بشنوند. طراحان این برنامه از شبیه سازی این ساز استفاده نکرده و کلیدها تنها در چند رنگ ساده خلاصه شده اند.

این برنامه می تواند موسیقی هایی را نیز با انتخاب کاربرانش روی موسیقی هایی قرار دهد که توسط کاربران نواخته شده است.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
یک کمپانی چینی از عرضه اسمارت فونی با صفحه نمایش سه بعدی و همینطور رزولوشن ۷۲۰ پیکسلی خبر داده که انقلابی در عرصه اسمارت فون ها محسوب می شود.

 پیش از این اسمارت فون های  HTC EVO ۳D و LG Optimus ۳D با صفحه نمایش های سه بعدی و بدون نیاز به استفاده از عینک های مخصوص ارائه شده بودند اما از رزولوشن مناسبی برخوردار نبودند.

برای مثال، محصول HTC به رزولوشن ۵۴۰*۹۶۰ qHD و محصول ال جی نیز به رزولوشن ۴۸۰*۸۰۰ WVGA مجهز شده بودند. اما کمپانی چینی VKWorld اولین اسمارت فون با تصاویر سه بعدی در رزولوشن HD را عرضه خواهد کرد.

محصول جدید  VKWorld Discovery S۱ مجهز به صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با محافظ گوریلا گلس ۳ ، رزولوشن ۷۲۰*۱۲۸۰ و تراکم پیکسلی ۲۶۷ ppi است.


توشیبا از دیگر کمپانی هایی است که از عرضه صفحه نمایش ۳ بعدی با رزولوشن ۴K خبر داده بود.

در سال های اخیر، کمپانی های فناوری به دنبال اجرای محتوای سه بعدی در محصولات خود هستند تا بتوانند نگاه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند. از دیگر محصولات کمپانی ها که با استقبال چشمگیری از سوی مخاطبان روبرو شده می توان به عینک های واقعیت مجازی اشاره کرد.

اما هنوز اطلاعات دقیقی درباره قیمت و زمان انتشار این محصول متفاوت کمپانی چینی منتشر نشده است.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
گوگل پدردار شد و بمب خبری گوگل بنام ای بی سی دات ایکس وای زد رونمایی شد.

 دیشب در کالیفرنیا شبی پرهیجان بود چراکه لری پیج روی سن رفته و خبر تولد کمپانی جدیدی بنام آلفابت/الفبا را داد.

لری که خود مدیر اجرایی آلفابت شده درباره ساختار جدید گوگل می‌گوید آلفابت دو بخش بزرگ دارد: یکی هسته بیزینسی است که سرچ گوگل، تبلیغات گوگلی و نقشه گوگل را در برمی‌گیرد و بخش دوم سایر واحدها شامل Calio، نست، زیر بخش‌های سرمایه‌گذاری و ... را در برمی‌گیرد.

مدیر اجرایی جدید/CEO درباره انتخاب اسم می‌گوید آلفا-بت مجموعه‌ای از حروف است که نشان‌دهنده یکی از نوآوری‌های برتر بشر است و همین حروف و کلمات است که شاخص جستجو در گوگل قرار می‌گیرد.

البته وی تأکید کرد که آن‌ها با تشکیلات آلفابت دنبال استقلال و توسعه برند جدید خواهند بود.

آلفابت بخش‌هایی مانند Life science، لنزهای هوشمند را در بر گرفته و سرگئی برین نیز پرزیدنت آن شده است.از سوی دیگر در تحول ساختاری در گوگل، ساندر پیچای رئیس سابق کروم و اندروید به عنوان مدیر اجرایی جدید گوگل برگزیده و معرفی شد.

گوگل همچنین از سایت abc.xyz رونمایی کرد.{لینک} و ضمن اختصاص بخشی ویژه برای سرمایه‌گذاران و سهامداران سعی کرد خیال آنها را از بابت ادامه دریافت سود راحت کند.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
محصول جدید هوآوی با داشتن قابلیت هایی مانند صفحه نمایش ۶ اینچی و دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی در نمایشگاه برلین رونمایی خواهد شد.

کمپانی چینی هوآوی در سال های اخیر تبدیل به یکی از کمپانی های فعال فناوری شده که محصولات متنوعی را با قابلیت های متفاوت تولید و روانه بازار فناوری کرده که با استقبال چشمگیر طرفدارانش مواجه شده است.

هوآوی در حال فعالیت بر پرچم دار جدید این کمپانی با نام Huawei Mate ۸ است که احتمالا در نمایشگاه IFA ۲۰۱۵  میلادی که در ماه سپتامبر در برلین برگزار می شود، رونمایی خواهد شد. پرچم دار جدید هوآوی در ادامه سری محصولات Ascend Mate۷ است که تبدیل به یکی از محبوب ترین اسمارت فون های این کمپانی شد.

تصویر گنگی از محصول جدید هوآوی منتشر شده اما به خوبی نمی توان شاهد تصویر اسمارت فون این کمپانی بود. مشخصات فاش شده از این محصول نشان می دهد که هوآوی از یک صفحه نمایش منحنی برای Mate ۸ استفاده کرده است. صفحاتی شبیه به Samsung Galaxy S۶ edge.

این اسمارت فون در دو رنگ مشکی و نقره ای عرضه خواهد شد. قاب پشتی همانند صفحه نمایش از طراحی منحنی برخوردار شده تا نه تنها بتواند تبدیل به محصولی متفاوت شود بلکه بتواند ساده تر در دستان کاربران قرار گرفته و احتمال افتادن آن کاهش پیدا کند.

داشتن قاب منحنی به کاربران اجازه می دهد تا با اسمارت فون ها ساده تر کار کنند. از قابلیت های این محصول می توان به مواردی مانند صفحه نمایش  ۶ اینچی با وضوح QHD ، دوربین اصلی ۲۰.۷ مگاپیکسلی  و دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی، پشتیبانی از دو سیم کارت و همینطور حسگر  اثر انگشت را اشاره کرد.

محصول جدید هوآوی در دو نسخه وارد بازار فناوری خواهد شد. نسخه ای با رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و نسخه دیگر نیز از رم ۴ گیگابایتی با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی برخوردار خواهد شد.  همانطور که گفته شد، Mate ۸ یکی از پرچمداران جدید هوآوی خواهد بود در نتیجه این کمپانی چینی محصول جدید خود را با پردازنده ای اختصاصی عرضه خواهد کرد که از Kirin ۹۵۰ بهره گرفته شده است.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
نمایشگاه برلین/IFA دوم سپتامبر شاهد رونمایی از فبلت 6 اینچی هوآوی میت 8 خواهد بود.

تصویر لورفته از این گوشی که به‌صورت خمیده طراحی‌شده نشان می‌دهد که کمپانی چینی در ساخت آن به طراحی ساخت گلکسی اج سامسونگ نظر داشته است.میت 8 به دنبال موفقیت در عرضه و فروش میت7 در IFA رونمایی خواهد شد و بالطبع هوآوی دنبال گرفتن فرصت‌های بیشتری از بازار از دست رقیب کره‌ای است.

میت 8 همان‌طور که گفته شد نمایشگر 6 اینچی از نوع QHD دارد و هوآوی از پردازنده خود بنام Kirin 950 در ساخت آن بهره برده است. دوربین 30 و 8 مگاپیکسلی از میت 8 پشتیبانی می‌کند. اخیراً هوآوی روی دوربین جلو به خاطر عکس‌های سلفی تمرکز کرده است.مدل 32 گیگی میت 8 دارای 3 گیگ رم(حافظه موقت) و مدل 64 گیگی نیز 4 گیگ رم دارد.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
برخی ساعت اپل / apple watch را افت کلاس می‌دانند و به همین خاطر سازنده سوئیسی ساعت‌های لاکچری روش جدیدی برای پنهان کردن ساعت اپل برای «خیلی باکلاس‌ها» ابداع کرده است.


سازنده ساعت‌های Nico Gerard برای اینکه کلاس البسه و تیپ گران‌قیمتتان با ساعت اپل به هم نخورد در ابتکاری جدید آن را زیر ساعت لاکچری خود پنهان کرده و روی مچتان قرار می‌دهد.

ساعت 38 میلی‌متری اپل همراه با ساعت اصلی خیلی هم ارزان نیست و از 9300 دلار (مدل مشکی) شروع‌شده و برای مدل طلایی (که ساعت 10 هزار دلاری اپل نیز مطابق تصویر زیر به آن وصل است) باید 112 هزار دلار (370 میلیون تومان) بپردازید.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اولین ساعت هوشمند بریل مخصوص نابینایان محصول یک شرکت کره جنوبی است تا این قشر از جامعه محدودیت کمتری را احساس کنند.

 صفحات لمسی برای نابینایان کاربردی نداشته و آنها را با مشکلات بسیاری مواجه می کند زیرا این افراد تنها قادر به خواندن صفحاتی هستند که به صورت بریل نوشته شوند. اما یک شرکت کره ای ساعت هوشمندی را تولید و روانه بازار فناوری خواهد کرد که قابلیت های متفاوتی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

اولین ساعت هوشمند بریل مخصوص نابینایان با نام «Dot» عرضه خواهد شد که می تواند نگاه نابینایان به دنیای اطراف خود را دگرگون کند. این ساعت ارزان قیمت می تواند همانند یک ابزار آموزشی برای نابینایان عمل کند. زیرا نابینایان قادر به مطالعه کتاب هایی هستند که به صورت بریل نوشته شده باشند و درصد محدودی از کتاب ها به این سبک نوشته می شوند.

این ساعت هوشمند دارای سلول هایی با نقاط تغییر کننده است که می تواند کتاب های دیجیتال را برای کاربرانش به نمایش بگذارد. هر کدام از سلول های این ساعت دارای شش نقطه فعال هستند که برای انتقال مفاهیم به شخص نابینا هر بار تعداد نقاط کاهش یا افزایش می یابند تا شخص قادر به خواندن متون به صورت بریل باشد. این گجت پوشیدنی هر ۵ روز یکبار شارژ می شود.

این ساعت می تواند امکانات دیگری مانند ارسال و دریافت پیامک یا حتی کوک کردن ساعت را نیز برای کاربرانش رقم برند. ساعت هوشمند Dot با قیمتی در حدود ۳۰۰ دلار و از ماه دسامبر وارد بازار فناوری می شود.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
محصول جدید لنوو با داشتن قابلیت هایی مانند صفحه نمایش ۵ اینچی و دوربین ۲۰ مگاپیکسلی پیش از اعلام رسمی لو رفت.

لنوو، یکی از کمپانی هایی است که با عرضه محصولات متفاوت توانسته نگاه های بسیاری را به خود جلب کرده و پاسخگوی نیاز مخاطبانش باشد. مشخصات محصول جدید لنوو با نام Vibe X۳ در حالی لو رفته که Vibe X۲ در سپتامبر ۲۰۱۴ و در جریان برگزاری نمایشگاه IFA رونمایی شده بود.

بنا به گزارشات فاش شده، محصول جدید لنوو یعنی Vibe X۳  از قابلیت هایی مانند صفحه نمایش ۵ اینچی Full HD، رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل، حافظه رم ۳ گیگابایتی از نوع LPDDR۳ و پردازنده Snapdragon ۸۰۸ و شش هسته ای با فرکانس ۱.۸GHz برخوردار است. سنسور اثر انگشت این محصول در پشت اسمارت فون قرار گرفته تا تجربه متفاوتی را در اختیار کاربرانش قرار دهد.


از دیگر مشخصات فنی این محصول می توان به حافظه ۳۲ گیگابایتی و قابلیت ارتقاء با استفاده از microSD و همینطور دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی را اشاره کرد.

Vibe X۳ از LTE و اندروید ۵.۱.۱ و همینطور سیم کارت نانویی پشتیبانی می کند. احتمالاتی نیز مبنی بر وجود اسپیکرهای قدرتمند و دوگانه ای در بخش جلویی این اسمارت فون وجود دارد که کاربران با استفاده از نرم افزار ویژه Hi-Fi ۳.۰ می توانند موسیقی ها را متفاوت بشنوند. اما هنوز اطلاعات بیشتری در رابطه با محصول جدید لنوو منتشر نشده و باید منتظر اعلام رسمی از سوی کمپانی لنوو بود.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()